Universal Slipon

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Tja!

Har hittat ett slipon som tydligen ska passa alla suzukimodeller, saken är den att man måste tillverka sitt eget mellanrör för att det ska funka. Nån som har erfarenhet av detta?
Kanske ska nämna att jag inte har hittat ett enda slipon för just min modell och därför tittar på detta alternativ. Tror ni man måste göra nåt mer eller är det bara att slänga på och köra? Tänker mappning mm...

Är nybörjare på mc så det skulle va gött med lite 'experttips' :)

Slänger med länken
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=3_8_341&products_id=3227
 
Det beror på hur din hoj är inställd från början. Ibland är det bara att köra o ibland behöver man höja nålarna nåt snäpp......
 
Släng bara på och kör, alltså du behöver inte trixa och bygga nåt jävla grenrör o.s.v.:tummenupp

Ok! Är det nån ljudmässig skillnad på ett rostfritt och ett i kolfiber, eller är det bara utseende..?
 
Last edited:
Ok! Är det nån ljudmässig skillnad på ett rostfritt och ett i kolfiber, eller är det bara utseende..?

Ett tränat öra kanske hör skillnad...jag gör det inte !:)

O det är ingen svår operation att höja nålarna. Om du kör på hög växel , lågt varv.. typ 50 km/h på femman-sexan , o motorn hackar/hugger lite , så är det läge att höja nålarna. Bort med tank , luftburk , lyft av trottellocken , ur med trottlarna o flytta ner clipset ett snäpp.
 
Ett tränat öra kanske hör skillnad...jag gör det inte !:)

O det är ingen svår operation att höja nålarna. Om du kör på hög växel , lågt varv.. typ 50 km/h på femman-sexan , o motorn hackar/hugger lite , så är det läge att höja nålarna. Bort med tank , luftburk , lyft av trottellocken , ur med trottlarna o flytta ner clipset ett snäpp.

OK! :tummenupp
Får kika lite på det...
 
Ett tränat öra kanske hör skillnad...jag gör det inte !:)

O det är ingen svår operation att höja nålarna. Om du kör på hög växel , lågt varv.. typ 50 km/h på femman-sexan , o motorn hackar/hugger lite , så är det läge att höja nålarna. Bort med tank , luftburk , lyft av trottellocken , ur med trottlarna o flytta ner clipset ett snäpp.

Låter nästan som jag skulle behöva göra detta.
Satte på ett slipon nydligen och har precis dom symptomen.
Vad e det för nålar som ska höjas då?
I förgasarna antar jag?

Clipset?
Sitter nån justering där alltså eller?
 
Låter nästan som jag skulle behöva göra detta.
Satte på ett slipon nydligen och har precis dom symptomen.
Vad e det för nålar som ska höjas då?
I förgasarna antar jag?

Clipset?
Sitter nån justering där alltså eller?

I förgasaren ja. DÄr gaswiren går ner, där ska du skruva loss o ta upp trottlarna. Från trottlarna hänger det nålar (1 nål/trottel) under som sitter "fast" med ett clips i svarvade spår. sänk det clipset med valfri tång så du HÖJER nålen.

Denna procedur gör du på varje nål i respektive förgasare.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top