Undertail 929???

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Ska snart införskaffa mig en ny och fin undertail till min lilla 929 och då upptäckta jag såklart att låset till cutsen sitter monterat i skylthållaren och nu undrar jag såklart var man gör av det i en ny och slät undertail??? Har tittat runt lite på andras grejjer men dum som man är så får jag det inte riktigt att gå ihop. Är det ett kitt man köper tför att flytta låset eller moddar man om örginalet??? (Det kanske är fel tråd att posta i men jag tycker nog att det hör hemma i styling :va )
:näsblod

Den undertailen jag bytte till hade ett hål för låskolven på undersidan så jag bara skiftade plats på dom. Det är ju en väldigt simpel mekansim utan wire lr nåt. Bara ett bleck som vrids runt och låser i ett fäste. Busenkelt att flytta.

Låter ju kanon Zuljin!
Någon som vet några ställen, förutom s-racing som har tailguard eller undertail, vilket som nu är rätt:)
Har kollat en massa mc-shopar på nätet, men bara hittat en återförsäljare...

TÄNK PÅ att böja till lås armen lite innan ni monterar dit den så den verkligen öppnar, när ni kommit så långt så förstår ni vad jag menar.. annars om ni slänger ditt sadlen/cutsen o smäller igen så kan ni få allvarliga prb att öppna upp det igen !!!

okej. Kan ju vara bra att veta.. Men som sagt... ingen som vet fler återförsäljare?

Har googlat på både undertail och tailguard, men har faktiskt inte hittat nåt... men tack! Dom hade faktiskt. Dock dubbla eller mer i pris mot s-racing, så då vet jag att dom billiga:)

Kolla på mototeck.com
Sen kan du ju beställa från bikerneed dom tar in sånna.Hade en sån undertail på min fazer 1000 + ett diodbaklyse från clearalternetives.Dom tar även in sånna.Bilder finns i mitt garage.

Fan gubbar ni har ju rätt i att bikersneed har jäkligt snygga... Dyra, men snygga! Får lite beslutsångest nu... Blir nog åndå den "mindre coola" från s-r, och blir jag inte helt nöjd får jag väl bygga om den lite:) Det är ju den där biten där nrplåten egentligen skall sitta som jag inte vill ha... Men men, det e ju ganska lättfixat med såg, plastbit och spackel om det nu skulle se för jävligt ut:)

Nu har jag monterat ner hela baken på hojjen och det var som du sa Zuljin, piss enkelt. :tummenupp Nu ska jag bara få hem undertailen och montera skiten! =) Sen la jag hojjen i en rondell igår så mina nya fina blinkers kommer sitta som gjutna där original satt (trasiga nu). Hahaha.. men men, som tur var så blev det inte mkt mer än repor. Någon som vet var man kan få tag i klister lappar (original) till min? (Amerikanska täckningen) har letat runt men hittar ingen. Måste nog kolla men nån snubbe som importerar skit från staterna!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025