Underlig maxlast i toppbox

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Snart är det dax för hojtur i Norge. För att få med lite mer packning så skaffade jag en pakethållare till min DR650Se och en Givi toppbox. Igår såg jag dock följande på pakethållaren: Maxlast 3kg. Och i Givi väskan står det maxlast 3kg. Och väskan väger själv 3kg.

Så nu kan jag ungefär få med mig en koloni kvalster utan att gå över gränsen. :3freak Jag har redan kört runt med ca 3-4kg packning i väskan utan problem, hoppas det går bra i 250 mil till... Min fråga är om det alltid brukar vara löjligt låg maxvikt på hållare och box? Vad står det i era?

Jag tror att hojen håller för betydligt högre vikt men tyvärr kommer de extra kilona från packningen bakom bakre hjulaxeln. Det hjälper ju inte direkt till för att hålla framhjulet nere. Om du lägger några kilon i en tankväska borde du kunna packa några kilon där bak.

KjellF

kjellf skrev:
Jag tror att hojen håller för betydligt högre vikt men tyvärr kommer de extra kilona från packningen bakom bakre hjulaxeln.
KjellF

Sett en budhoj nångång? = lasta på bara om du bedömer att lådan håller för det.

Provåka innan du tar en långtur med mycket jox i lådan så du inte får packa om allt efter 30min på någon motorväg.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon