Undercutta växellåda

Spyke

Sporthojsnörd
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
GSXR 750 -96
Hur slitna klackar kan man rädda genom undercuttning? Blir det några bieffekter av ett sådant arbete, har hört om både sämre hållbarhet samt att det hoppar ur vid motorbroms istället. Någon som kan?
Finns det någon i Malmö (hela Skåne i nödfall) trakten som ligger rimligt i pris och som gör bra jobb?

EBOS i malmö kan men varför sänka pengar på att undercutta en sliten låda, leta rätt på en rasad motor med intakt låda istället.

EBOS i malmö kan men varför sänka pengar på att undercutta en sliten låda, leta rätt på en rasad motor med intakt låda istället.

Har kollat lite på skrotar men de ska ha ca 8000:- för motor utan start, generator osv... :( samt att -89 och framåt så är det en förstärkt växellåda som ej passar i min så jag har bara två årskullar att leta efter. har endast hittat hela motorer och inga rasade med hel växellåda. Annars tack för tipset.

Har kollat lite på skrotar men de ska ha ca 8000:- för motor utan start, generator osv... :( samt att -89 och framåt så är det en förstärkt växellåda som ej passar i min så jag har bara två årskullar att leta efter. har endast hittat hela motorer och inga rasade med hel växellåda. Annars tack för tipset.

Varför inte köpa nya drev?
Köpte nytt till min R1 när 2:an började cepa sig.
Då kommer du undan med hälften jmf med vad en beg motor kostar.
Om du gör jobbet själv vill säga.

//

Varför inte köpa nya drev?
Köpte nytt till min R1 när 2:an började cepa sig.
Då kommer du undan med hälften jmf med vad en beg motor kostar.
Om du gör jobbet själv vill säga.

//

Inga ropplems, motorn ligger redan fint uppdelad i diverse lådor i garaget, fint strukturerat efter delningsordningen för att man ska ha en sportslig att få ihop den igen:) Har införskaffat en tub powersilicon för att kleta mellan delarna vid hopskruvningen. Växlarna ligger fint i sin låda i bilen om man skulle råka köra förbi någon skyllt som det står "Vänliga Viktors Växellådsfixeributik, halva priset idag"
Har kikat på nya drev och prisuppgifterna skiljer vitt, från "kanske 600:-" till "kanske 1500-2000" per drev så sanningen ligger väl där emellan på 900:-. Fick pris från Mitonga på 2000:- fär att slipa hela lådan och det låter väl bra?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back