Ultimata sättet att montera tankpad ?

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Någon som kan ge mig bra tips, har testat montera 3 st och alla har släppt efter ett par dagar ? :mad:

Har värmt padden,torkat med t-röd men detta hjälper inte
fattar inte varför dom släpper.

När jag plockar bort dom från tanken så klibbar dom fast i händerna som sjutton....

Tipsa för fullt

/jimmy

Modifier skrev:
2186529 Någon som kan ge mig bra tips, har testat montera 3 st och alla har släppt efter ett par dagar ? :mad:

När jag plockar bort dom från tanken så klibbar dom fast i händerna som sjutton....

Tipsa för fullt

/jimmy

Vad köper du för märke på paden, känt? Okänt? :va

Har aldrig haft det problem du beskriver, men det verkar som att din tank är belagd med något som inte klistret gillar, silicon vax?

Min släppte lite grann tidigt i våras när det var snorkallt fortfarande, värmde den lite med värmepickadollen och "masserade" dit den över hela ytan, sitter som i berg nu :tummenupp

Jävlar, jag fick nästan ta till vinkelslipen för att få bort min, det måste va seriöst dåligt kvalité på dom du köpt.

Tankpad är osnyggt dessutom, skippa den! :)

Modifier skrev:
2186529 Någon som kan ge mig bra tips, har testat montera 3 st och alla har släppt efter ett par dagar ? :mad:

Tipsa för fullt

/jimmy

klibbar när du tar av den..inte så att den sitter upp och ner :rolleyes:

(sry kunde inte låt bli :hihi )

Zenit skrev:
2186589 klibbar när du tar av den..inte så att den sitter upp och ner :rolleyes:

Måste väl bli bakofram då eller....
KUNDE inte heller låta bli..

Testa att sätta den på tanken istället för på magen så ska du se att det ågr bättre :rofl

Zenit skrev:
2186589 klibbar när du tar av den..inte så att den sitter upp och ner :rolleyes:

:hihi

Har köpt 2 st på bikersneed den ena var helt värdelös från början ,satt någon typ av dubbelhäftande "matta" på den som var lika tjock som padden,den lossna direkt.
Den andra var grymt snygg men den släppte ute i hörnen hela tiden.
Sen så köpte jag en från waltermoto hos mc poolen den satt ett dygn typ.
Om jag torkar tanken med t-röd borde det inte finns kvar något som gör att den släpper.

Vill gärna ha skyddet eftersom man repar upp lacken på tanken annars.

/jimmy

all dubelhäftande tejp ska behandlas med preimer, om det sen är lister eller tank pads..

Modifier skrev:
2186605 :hihi

Har köpt 2 st på bikersneed den ena var helt värdelös från början ,satt någon typ av dubbelhäftande "matta" på den som var lika tjock som padden,den lossna direkt.
Den andra var grymt snygg men den släppte ute i hörnen hela tiden.
Sen så köpte jag en från waltermoto hos mc poolen den satt ett dygn typ.
Om jag torkar tanken med t-röd borde det inte finns kvar något som gör att den släpper.

Vill gärna ha skyddet eftersom man repar upp lacken på tanken annars.

/jimmy

Jag säger som tidigare talare ang att det låter som att lacken skulle vara behandlad med lackskydd lr dyl.
jag har handlat mina tidigare från Motografix som bla MC-varuhuset oxå säljer. Om du behöver hjälp med att "ta bort" ytan på lacken PM'a mig så ska jag hjälpa dig (har ett spec.medel för att ta bort limrester/ wax mm)
//Magnus

Torka av med t-röd, och så smäcker du på ett motografix-skydd. Det sitter så in i bomben, glöm det där med att försöka justera det efteråt. :tomten

Isopropylalkohol att göra rent med, torka torrt med luddfri trasa. Tom tank eller rätt så. Hojen övernatt i varmgarage. Dvs rumsvarm temp på tanken gör att klistret fäster bättre än vid 12 grader.. Isopropylalkohol finns i vanliga "screencleaners" dvs bildskärmsrengöringsservetter.

Har inte med kvaliten på paden att göra, släpper det har det inte varit tillräckligt rengjort innan.

T-röd, kemiskt ren bensin (bräkleen) eller om underlaget tål det, thinner.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back