UGL-kurs, pris och tips på var man ska gå i Sthlms-området

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena, tänkte kolla med er som gått en bra UGL-kurs i Stockholmskrokarna om dels pris och var ni har gått. Motivera gärna.

Tackar på förhand, Nicke

Som ingenjör är jag normalt skeptisk mot allt flum. Nu är det så att tre nära vänner, med samma inställning, och flera på jobbet är nöjda eller tyckte att det var riktigt bra. Betalar jobbet så ska jag nog testa tror jag.

Även det inte var det du fråga, men...UGL är överskattat

Som ingenjör är jag normalt skeptisk mot allt flum. Nu är det så att tre nära vänner, med samma inställning, och flera på jobbet är nöjda eller tyckte att det var riktigt bra. Betalar jobbet så ska jag nog testa tror jag.
Ok, trodde du skulle betala själv, "gratis är gott". Gick 2008, intressant men den omedelbara "upplevelseyran" går snabbt över och man får lite distans till det. Delar var bra, men ta det med en nypa salt. Jag gick också i fhs regi men om jag inte minns fel var det inte de själva som genomförde, men det spelar ju mindre roll..

Mig skickade chefen till Jämtland. Det var bara vi deltagare på kursgården och även om den var aningen spartansk så tyckte jag det var bra att vara avskärmad. Hur är upplägget i Sthlm? Fuskar folk och drar hem över natten? Då missar man lite.

Jag har gått en UGL kurs utanför Visby på Gotland, kursen var en vecka och vi som gick den var överens om att den verkligen var givande!
Man får lära sig om FIRO, personligt område, trivsel gräns med mera...
När jag gick kursen sommaren 2004 kostade den strax under 40000:-/person...

Dom som säger att det bara är flum har inte riktigt förstått innebörden med kursen och säkert inte fatta poängen då...

Jag rekommenderar den verkligen!!!!

Jag har gått en UGL kurs utanför Visby på Gotland, kursen var en vecka och vi som gick den var överens om att den verkligen var givande!
Man får lära sig om FIRO, personligt område, trivsel gräns med mera...
När jag gick kursen sommaren 2004 kostade den strax under 40000:-/person...
Dom som säger att det bara är flum har inte riktigt förstått innebörden med kursen och säkert inte fatta poängen då...

Jag rekommenderar den verkligen!!!!

Shit.....här kan man tälja guld. 40 loppor i veckan. :gnissla

Jag har både gått och själv som ledare genomfört en hel del ledarutbildningar med fokus på personlig utveckling.

UGL är bra men jag kan rekommendera THE (The Human Element) som också kommer från Will Schutz som skapade FIRO-teorin.

Det är mycket mer fokus på personlig utveckling och det finns gott om folk i Sthlm-trakten som har kompetens för att leda THE. Prova att söka kontakt med lämplig utbildare via IFL.SE.

Annars kan du ju gå helpensionsupplägg på Torekov hotell (utanför Ängelholm) för schneede.se - priset är liter mer humant än de 40.000 kronor som någon nämner i tråden. Tror det ligger runt 20-25. Så du vinner på det, även om du måste lägga till resan =) Hel vecka (måndag - fredag)

Last edited:
Jag är inte säker men det känns väldigt vänster det där. :5sure

Den har väl sin bakgrund i Amerikanska försvaret? Eller så är det svenska försvaret som översatt den. Iofs är väl dom också flummare enligt dig.

Bara hört gott om UGL och det är från folk i ledande positioner som absolut inte röstar vänster... men vad vet jag. :rolleyes:

Jag har också hört gott om UGL, men främst av liberaler och ickechefer.
Det jag varit med på av sådant där trams har varit sinnessjukt dåligt, däremot har jag läst en hel del om ledarskap och organisation som varit lärorikt. Oavsett kvalitet tror jag det är leftish, många statsanställda går det där!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :fakta

Jag gillade UGL upplägget även om gruppens sammansättning gör mycket för slutresultatet. Alla läkarstudenter i Umeå genomgår kursen så vet inte vad de betalar men det är inga 40kkr...

Jag gick UGL i Försvarsmaktens regi. Var ju om inte annat intressant och jag tror det gav mig något i slutändan även om jag är mycket skeptisk till sånt där flams i grupp. Så helt bortkastat var det nog inte... :D

Gick den på HvSS, Hemvärnets StridsSkola -00 i Vällinge straxt utanför sthlm. Eftersom Hemvärnet övervägande är män så togs civila kvinnor in för att "jämna ut oddsen mellan könen". Vet att även Försvarsutbildarna (Ex FBU) har den. Går man genom försvaret som kontrakterad får man 80% av SGI under arbetsdagarna. Det var inte en militär kurs bara för att jag gick den i försvarets regi.

Kanske tar försvaret in civila mot kostnad, vad vet jag. Ring och kolla http://hvss.hemvarnet.se/?action=kontakta

Kan inte annat än att rekommendera den! Specifika frågor besvaras via PM om så önskas.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...