Tyskimport 636.. ny stunthoj?

StunterGirl

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2008
Hoj
suzuki
Tänkte köpa ny hoj från tyskland men har lite frågor..

Letar efter krockad/lagd hoj att fixa till för att använda som stunthoj till våren, hittat ett intressant objekt..en 636-05.
Ser inte ut att vara något större jobb iallafall när man ser bilder på den, sen är ju frågan hur den är irl.

Kan dock INGEN tyska men ska ringa och höra mig för lite närmre..

Det jag undrar är vad slutsumman kommer ligga på när man väl fått hem hojen..ca...?

Vad kostar det att frakta hem den till sverige samt regga in den? Vad behöver man tänka på när man ska ta hem en hoj från tyskland?

Finns det någon som säljer halvbilliga stuntdelar till en 636-05 här i sverige isf vart får man tag i det?

Vore väldigt tacksam för svar!

Bifogat

• 636.jpg
    636.jpg
    15.4 KB · Visningar: 186
Last edited:
klistra in texten på tyska så ska jag försköka göra en kostnadskalkyl. omöjligt att se vad som är skadat på den på bilderna. däremot är det en bild på en 04:a eller 03:a och inte 05.

edit: kom på en grejj - ska du registreringsbesikta den måst allt vara i originalskick, kåpor, blinkers, lampor, hastighetsmätare osv så det går inte att snik-laga hojjen och registrera in den. kan ju lösas genom att låna kåpor och sånt iofs...

Last edited:
klistra in texten på tyska så ska jag försköka göra en kostnadskalkyl. omöjligt att se vad som är skadat på den på bilderna. däremot är det en bild på en 04:a eller 03:a och inte 05.
QUOTE]

Ok tack!
Vetefasen vad ja kopierade in nu men mer info fanns inte..:gnissla

Feature Sets
Electric Starter, Windshield Vehicle Description
SCHARK Endtopf, LED Blinker, vor kurzem auf weiß umlackiert, Rahmen, Tank und Verkleidung beschädigt, Motor, Kupplung und Getriebe ok

Inte 05 ..såg det nu..kul att de skriver de i annonsen..:näsblod

Last edited:
Tyskar e lite knepiga men när dom uppger årsmodel så e de året den blev registrerad i trafik första gången så en 05 kan va en gammal 02:huvet

Nu va det nåt år sen jag tog hem nån hoj så lite översende me att de kanske inte stämer på öret Besiktning runt 2000 transport hem med bensin färja o bron 2000-3000kr enda du behöver få med e hojen o ägarbeviset fatzerbrife eller nåt sånt kalades det:D

Last edited:
Finns så mycket billiga hojar i Sverige att allt jag räknat på från Tyskland inte gick inte ihop. Handla min från USA när dollarn låg på 6kr istället :D

QUOTE]

Ok tack!
Vetefasen vad ja kopierade in nu men mer info fanns inte..:gnissla

Feature Sets
Electric Starter, Windshield Vehicle Description
SCHARK Endtopf, LED Blinker, vor kurzem auf weiß umlackiert, Rahmen, Tank und Verkleidung beschädigt, Motor, Kupplung und Getriebe ok

Inte 05 ..såg det nu..kul att de skriver de i annonsen..:näsblod

Ramen är skadad. :( Att tank och kåpor är skadade ser du ju.

Motor, koppling och växellåda är ok.

Tänk på att Euron står i 11 kr nu, är det värt det? :va

Som Göran(Palmas) skriver så är Euro riktigt dyr just nu.

Många transportfirmor ombesörjer transport till Danmark. Ska man sen över pölen så får man betala extra, har man tur är de fler i Sverige som vill ha hit en hoj så då splittar man kostnaden. Mellan 300 och 500 Euro får man räkna med.

Kolla med:
http://www.zweiradtransport.de/motorraeder_u125.htm

Lite tyska är alltid bra att kunna. Tyskar är inte kända för sin goda engelska. :)
En resa söderöver är ju alltid trevligt annars, så kan man bunkra upp inför någon kommande helg eller festlighet. :öl

Lycka till! :)

Men hallåå!

Hahahaha men fasen orka få tråden flyttad till ett annat forum än vad man bad om..hittade den inte:D
Tack för svaren!
Såg dock inte att ramen var knas men tank och sånt spelar ingen roll.

Ok jo det är väl sant finns massa billiga hojar här i sverige men kollar man stunthojarna som säljs hur dom mår...hehe ja de flesta e väl inget att hurra över..:näsblod
Därför vill jag gärna hitta någon att fixa om själv..helst krockad..så man har nått att göra under vintern:)
Men fortfarande..jag är ute efter 636 eller 600rr framför allt och dom e ju lagom billiga att köpa och använda som stunthoj:D Alla e inte gjorda av cash:tungan

Tyckte den här 636an var gullig...gillade den.
Men tror nog det blir lättare att spana efter nån hoj i sverige ist ..som ni säger:tungan
Rätt segt att åka till tyskland..så när man väl kommer dit visar det sig att hojen är kass...:gnissla

Vet ni nån stunthoj i BRA skick gällande motor och så...länka bild eller till annons..! Behöver en NUUU:D Abstinensen har tagit över....och det börjar bli illa..:D

Last edited:
en ram kostar runt 10,000:- på dom där, man kanske kan köra på dom även om det är en spricka iofs
gaffeln ser sne ut, det blir ca 6000:-
cliponen - ca 1300:-
kraschbur, drev, kedja - ca 4000:-
handbromskit? - ca 2000:- för ett dåligt
hämta hit hojjen - ca 4000:- + 2 dagars bilresa

ska du regga hojjen blir det 2000:- till + som sagt så ska du ha alla originalgrejjer.

plötsligt låter anders hoj väldigt billig...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph