Tygbyxor med vettig passform?

Glen

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Suzuki gsx 750F
Kollar runt efter ett par nya tygbyxor men tycker det är svårt att hitta några som passar. Generellt tycker jag att byxorna är för stora i midjan då dom passar längdmässigt, samt för tighta nere vid fötterna. Lite som täckbyxorna man hade då man var liten :D . Har kollat lite på mc-jeans men där är väl slipskyddet rätt kasst så det får nog vara.

Så är det någon som kan tipsa om modeller man kan kolla på? Är 183 cm och väger 82 kg så jag är väl rätt normalbyggd känns det som. Jo just det, det är helt klart en bonus om det skulle vara ett par kamouflagebyxor :tummenupp

/Glen

Om det är fallet med normalstorlekarna skulle jag titta på långstorlekar tex B/C152. Man kan ha olika benlängd på samma kroppslängd. Tex Dainese har modellerna Galveston och Tushima i både kort, normal och långstorlekar även om de inte är kamofärgade(på mcvaruhuset). Handelsboden.com har också långstorlekar i "Rain" modellen. De har också sk kevlarförstärkta jeans även i camofärger med tumstorlekar om man nu vågar åka i sådana.

Last edited:
Tackar för svaret!

Tänkte faktiskt besvara min egen fråga efter att ha varit och kollat runt lite idag. Hittade Lindstrands Lizard-byxor, dom hade en mycket bra passform tycker jag! Sen hur byxan är i övrigt kan jag inte svara på men den satt som sagt bra och det var bra förhållande mellan längd och midja

/Glen

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back