Tycker Sporthoj blev rörigare.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Tycker trådlistan blev rörigare med 10 trådar om olika olyckor varav 3
med samma olycka än en central olyckstråd.

Om folk tycker att dom vill blunda för olyckor varför öppnar man
olyckstråden ?

Nej jag vill gärna se olyckstråden på ett ställe ist för om ett par veckor som
60-70 olika trådar.

Sen en liten reflektion, hojåkare har väl alltid varit ett "folk" som bryr
sig om varandra? Kommer vi som de flesta andra "folk" också
bli ett "folk" som skiter i andra och bara tänker på sig själva i första hand?

Mmmm,tänkte det samma när jag kollade in här ikväll,jobbigt många nya trådar att rulla igenom.

Samma som gnäll på dåliga tv-program,har väl alltid haft alternativet att byta kanal eller stänga av om man inte gillar det man ser,eller?
Men det är väl lite svenskt att gnälla bara för man kan,är väl ett av få tillfällen somliga blir uppmärksammade.

Henrik

ja de som klagade på olyckstråden tänkte sig nog inte för, nu är det ingen ordning, det var det med olyckstråden

Jag tycker det blev bättre nu. Nu blev det personligt, nära och kanske till och med påverkar nån. Olyckstråden var mycket lättare att blunda för. Rörigt? Tja, SH har väl aldrig varit direkt välorganiserat och jag ser hellre tre trådar om olyckor än tre trådar om R1 vs. Kawasucki.

Å andra sidan förstår jag inte meningen med olycksrapporteringen om det inte är så att det är en anhörig som varit inblandad. Det blir som The Haunted säger i en låt "A voice on the tv speaks of rape, murder and this weeks weather without even changing tone". Finns det verkligen folk som tänker till en extra gång för att de läser en kvick notis om nån som blivit påkörd av en bil? Det gör inte jag. Däremot tänker jag både tre och fyra gånger när en nära anhörig skriver sin version av saken.

Jag tycker det blev bättre nu. Nu blev det personligt,

det är inget som förhindrar att de som varit med om en olycka gör en egen tråd, ja till och med 3 varianter.

1 med bevittnade som nu finns + 1 med klipp från olika tidningar + personliga

Last edited:
det är inget som förhindrar att de som varit med om en olycka gör en egen tråd
Precis, vilket hände förut med när någon inblandad eller närstående ansåg att det fanns mycket nog att säga om det inträffade för att skapa en egen tråd, annars kommenterades ofta den egna olyckan direkt i olyckstråden.

Jag kan hålla med om att olyckstråden på sätt och vis är opersonlig och därför missas/undviks av många. Men den har säkerligen berört fler på rätt sätt, och som tidigare har nämnts, om den har fått en enda person att tänka till lite extra som på så sätt får chansen att leva vidare en erfarenhet rikare, ja då räcker ju det.

De som är ointresserade av sättet det rapporteras på har förhoppningsvis läst dom mer personliga rapporteringarna. Sedan finns det förstås ett fåtal som inte berörs och som man aldrig når fram till, men dit räknas inte ens de som har klagat på tråden, för om dom var så likgiltiga och/eller oberörda av den hade dom ju aldrig klagat från början...

Varför skriva om varje olycka i forumet över huvud taget?? Ska va ärlig öppna olyckstråden första gången efter att den vart stängd för jag tyckte den va helt ointressant.. Men vad finns det för intresse att sitta och starta trådar / göra inlägg om information som redan finns på internet?

Är man så intresserad av mc olyckor är det väl bara googla? Att man sen startar tråd När det är en olycka som påverkat någon är väl självklart.. Varesig man har varit vittne, med i olyckan eller om det var en bekant och behöver skriva av sig.. Men varför skriva om varenda olycka som står i tidningarna :va

Och om vi startar upp några nya klagotrådar så blir det ytterligare lite mer att tröska igenom......
:tomten

Varför skriva om varje olycka i forumet över huvud taget?? Ska va ärlig öppna olyckstråden första gången efter att den vart stängd för jag tyckte den va helt ointressant.. Men vad finns det för intresse att sitta och starta trådar / göra inlägg om information som redan finns på internet?

Är man så intresserad av mc olyckor är det väl bara googla? Att man sen startar tråd När det är en olycka som påverkat någon är väl självklart.. Varesig man har varit vittne, med i olyckan eller om det var en bekant och behöver skriva av sig.. Men varför skriva om varenda olycka som står i tidningarna :va
det mesta som finns på sporthoj står någonstans på nätet, då kan man ju lika gärna googla allt och lägga ner forumet.

Förstår inte att man orkar lägga ner så mycket energi på att klaga på en tråd man nte är intresserad av, är väl bara att inte läsa tråden.

Olyckstråden fyllde ju en rapporteringsfunktion. Inte så personlig eftersom det är copy/paste, men definitivt mer kvantitativ vilket kan vara bra om man så att säga vill söka efter en specifik olycka.

Jag tror att missen var att den var i trådform, den skulle snarare varit som en sida man kunde gå in på. Att skapa en kilometerlång tråd är ju att säkerställa att ingen orkar läsa igenom och ta till sig informationen.

Skulle detta kunna vara något? En "sida" där man lägger upp länkar eller information som hämtas från media. Och där man kan lägga upp kommentarer ungefär som på en nyhetssajt, dvs i samband mer "artikeln" istället för en tråd som kan spammas ner i skiten totalt.

Bara mina 2 cent... kanske jobbigt att utföra, men vore vädigt funktionellt.

Med tanke på att den fyller fler funktioner än många inser så är det väldigt värdefull.

Och ja, varför samla ett på samma ställe? Tycker den frågan besvarar sig självt...

det mesta som finns på sporthoj står någonstans på nätet, då kan man ju lika gärna googla allt och lägga ner forumet.

Förstår inte att man orkar lägga ner så mycket energi på att klaga på en tråd man nte är intresserad av, är väl bara att inte läsa tråden.

Har som sagt låtit bli att lösa tråden.. men allt tjafs runt den tråden förstör för forumet i sin helhet.. Personligen skiter jag i olyckstråden men orkar inte med allt tjafs runt den..

Swedie kan säkert koda till en snippet som hämtar senaste olyckan från wighsnews om det skulle vara så :)

Lägg en sticky längst upp med länkar till Wighsnews, PPP, Nyhetsbevakarna och de stora tidningarna i landet så kan folk leta själva.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back