tycker ni KTM har bra service?

Hoopsan_84

Dra kuken i Gruset
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC
Har cyckeln inne på verkstad. Dom vänta på en tändplatta och ett sväng hjul som dom beställde i tisdags med express paket.

nu är det fredag och inga delar syns till.
Det här är inte första gången KTM inte kan leverera delar.
I sommras väntade jag två veckor på en stake som inte dök upp.
Fick åka 15mil och köpa en av karlström som hade en hemma.

tycker det är skit

typ 80% av alla skogsmaskiner är oranga och dom får inte fram delar.

Vad har ni för erfarenheter? Bra eller dåliga?

Några andra märken som sköter sig bättre?

Last edited:
Aprilia är det ännu värre med sägs det...

Till min Kawa har jag försökt få ta på en skjutspinne.. Har beställt från 3 olika firmor nu på ett års tid ungefär, ingen har levererat. O det inkluderar den lokala Kawadealern... Kamkedjespännaren var restad, men den är beställd från den lokala Ducati handlaren...

Tyvärr så gjorde ju KTM om sitt logistikprogram i våras och det är inte förrän nu de har börjt komma ifatt med beställningarna.
Det tråkiga är ju att de tar de nya beställningar först och de som legat länge får vänta.:rolleyes:

Jag har kört Aprilia i ett år och KTM i snart tio månader. Har inte haft några problem med nån av dem. Aprilia strulade förra sommaren pga omläggning av reservdelssystemet men slitdelar fanns ju i goa mått att få tag på. KTM samma sak.

jo. slitdelar finns ju oftast. men om man behöver mer änn slit delar är det då vättigt att man ska behöva vänta 5veckor (änn så länge) på delarna.

spec nu när det är beställt med Express paket.

Det har ju fan inte gått att få tag på minsta lilla packning eller skruv från KTM på mindre än en månad (köpte hojen tidigt i våras). KTM's service är sämre än sämst. Men i vinter ska jag minsann köpa upp ett bautastort lager med "slitdelar" så slipper bli lidande även nästa säsong.

Det har ju fan inte gått att få tag på minsta lilla packning eller skruv från KTM på mindre än en månad (köpte hojen tidigt i våras). KTM's service är sämre än sämst. Men i vinter ska jag minsann köpa upp ett bautastort lager med "slitdelar" så slipper bli lidande även nästa säsong.

Men de beror ju lite också vart man hör av sig. Vissa butiker tar en grej en vecka å få fram andra två dar. Jag håller mig stenhårt till Karlströms dom är nog enkelt bäst på KTM (vågar nog sticka ut hakan där). Där ifrån kan man få saker från ena dan till den andra. Beställde en del slit delar för någon månad sedan men inga problem där beställde måndag hämta ut dem på onsdagen.

Hade inga problem med att få tag på delar i höstas, i våras dröjde det utav bara helvete.

Men senaste beställningen tog inte så lång tid så dom förbättras säkert :)

I juni lämnade jag in min hoj för garantiåtgärd och de fick tag på packningar och alla delar de behövde på under två veckor. Det gick inte så fort som det brukar, normalt tar det tre till fyra dagar men det var absolut inga tokväntetider. Jag tror helt enkelt ni får pressa era handlare lite mer.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka