Twinbike 2010 Upprop!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Tänkte passa på att försöka få med lite tävlande till årets Twinbike kupp.
Slit fram era gamla tvillingar och ös loss på bana :tuttar

Serien består av 3st deltävlingar:
1.sundsvall. 18-20/6
2 piteå 9-11/7
3. sundsvall 20-22/8

Vi ses på strippen :yoparty

Bifogat

• race_panzaa.JPG
    race_panzaa.JPG
    129.1 KB · Visningar: 205
Hojjen gick igenom besiktningen på Kjula utan problem, får hålla tummarna för resten av säsongen. Det är ju egentligen ett icke problem på min hoj då jag kör med sluten drivlina - kardan, verkar ju dock inte spela ngn roll ang. regeln som egentligen är till för hojjar med öppen drivning.
Jag har ju ingen annanstans att fästa mina reglage.. Lite svårt att fästa dem i motorblocket :gråta

Last edited:
Problemet e nog inte vid besiktningen utan det e ifall någon konkurrent skulle bli sur för att du vinner över honom o lämnar protest då måste tävlingsledningen följa regelboken, Svemo dragracingutskott är tyvärr helt under isen o motarbetar folk som vill köra/arrangera dragbikeracing, dom hade ju lätt kunnat fixat till denna löjliga regel som ändå inte efterlevs av deras utbildade bes funktionärer, men eftersom inte "dom" upptäckte hur kass regeln är utan det va du som gjorde det o att sen jag frågade ifall dom kunde ta väck den så går det inte, har ännu inte fått någon förklaring av Kea Sörman/Ulla Peterson vad regeln gör för någon funktion, bara ett svar att den ska inte tas väck. Du är hjärtligt välkommen att köra nere i Malmö.

Tack för det långa utlägget :)

Håller helt med dig. Problemet med om ngn konkurrent klagar kan jag leva med, jag vet ändå om att det var jag som "vann" i så fall. Har personen i fråga inget liv så för det stå för denne. Jag tror som sagt att regeln är ämnad för hojjar med öppen drivning för att förhindra att man fastnar med skor etc, men regeln är ju inte implementerbar alls på hojjar med kardan då drivningen är helt sluten. Lite svårt att fastna med foten i ett aluminiumblock på 4 kg.

Jag kommer köra så det ryker ändå i sommar :)
Hoppas på att få tid att dra till Malmö, problemet är bristen på semester då jag byter kneg nästa vecka. I så fall får det bli åka fredag kväll och återkomma hem på söndag.

Jäkla sjyst skinnställ:yoparty

Jag köpte precis likadant i början på 90 talet ( används fortfarande)

hehe:D

Jäkla sjyst skinnställ:yoparty

Jag köpte precis likadant i början på 90 talet ( används fortfarande)

hehe:D

Visst är det galet nice?
Sitter som en påse skit och ser ut som det är hämtat från "Tillbaka till framtiden", men det gör sig jobb skitbra :yoparty

Frågan är om det blev ngn twinbike i år?
Har inte sett ngn info, eller hört något?

Har pyntat in licensen till SVEMO, men det känns ju kuken om det inte blir ngt..

Ingen som vet?

Jodå egna klubbens hemsida har jag koll på :)
fick besked igår att vi verkar bli 4-5 st iaf!
Race on boys!

Jodå egna klubbens hemsida har jag koll på :)
fick besked igår att vi verkar bli 4-5 st iaf!
Race on boys!

Last edited:
3 styck anmälda, hoppas det går att efteranmäla sig så ni blir fler som kör cupen nu när det e lagt massa jobb för att få till den, du får lycka till o hoppas du tycker det e skoj o fortsätter.

3 är iaf bättre än inga!

Har iaf fått ett PTB nummer reserverat om det skiter sig med cupen.
Får lobba så gott jag kan inför kommande sässong för att klassen skall få överleva.
Kommer du till Sundsvall?

Om det inte blir körning i twinbike cupen varför kör du inte då i Street Bike? Där har du ju en fair chans till att vinna:-) Nej vi kommer inte att köra i Sundsvall Cilla ska köra några tävlingar med sin raceharley i Street Bike i Malmö kanske Västerås Lindesberg o Gardemoen.

Bra fråga..
Kändes mest naturligt bara.

Hej hopp hur gick det i helgen, blev det någon åkning i Twin Bike cupen? Isåfall e du väl helt fast i raceträsket för det e ett riktigt gift som lätt sprider sig;-)

Mors!

Jodå lite åkning blev det allt.
Fredagen regnade bort i sin helhet, halva lördagen likaså.
Vid första kvalrundan gick hojen endast på 1 cylinder tack vare rasat stift 30 innan start.
Lyckades dock bli kvaletta ändock då jag var snabbast på reaktion. Kruxet var att vi tyvärr fick gå ihop med Steetbike klassen då vi endast var 3 tävlande i TB.

Fick endast riktig kvalrepa som gick bedrövligt :mad:
Missade starten, missade 1 växling samt drog varvtalsstoppet på 3:e växeln.

Första elimineringsrundan gick ännu sämre, fick mina sämsta 60 fots och 200 m tider ngnsin :näsblod
Blev dock omstart p.g.a. tävlingsledning använt sig av fel gran.
Den sista rundan gick ännu sämre.. 1,5 sekund långsammare på 201 än vanligt. Sammantaget en skithelg gällande min racing, men vi hade dock skitkul i depån i vanlig ordning :D

Har insett att jag måste åka på någon form av Bikeweekend där jag får köra av mig rejält. Funkar inte att sitta och åka 100 mil för 3 repor som går åt helvete. Måste försöka få rutin på min körning.

- Fegar för mycket i starten
- Gasar för snällt
- Felinställd shiftlight
- Skall kirra lampa för launch varvtal så att jag kan testa olika varv
- Bestycka om mina fuggar (går på tok för fett)

Som sagt så ligger det massor i hur jag kör, hojjen är långt ifrån ngn raket, men höga 11:or bör jag kunna köra utan problem bara jag lär mig köra.

Om jag är fast?
Måste nog säga det :tuttar

Tog ett par bilder på det fina racevädret från depån :glömdet

Bifogat

• IMAG0077.jpg
    IMAG0077.jpg
    184.5 KB · Visningar: 62
  • IMAG0078.jpg
    IMAG0078.jpg
    124 KB · Visningar: 51
Last edited:
En lite bättre också :)

Bifogat

• IMAG0080.jpg
    IMAG0080.jpg
    187 KB · Visningar: 69
Det va ju bra att du gillade att va med i hetluften:-) Det blir ju 2 bikeweekendar i sommar 1 Orsa o 1 Malmö , sen kan du ju alltid förlägga din semester i Malmö till sommaren o va där o köra på Onsdags kvällarna då kan man hinna med 10-15 rundor:-)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman