TV via bredband i teracoms nät bara Boxer at välja på.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Vi ska få TV via bredband här och tydligen är det Teracom som kommer att äga sladdarna och det som erbjuds TV-mässigt är Boxer. Bostadsbolaget håller informationsträff med Boxer i veckan och givetvis ska jag gå. Jag tycker utbudet är dåligt och jag tycker det är dyrt. Vad jag förstår ska Boxer få monopol i Teracoms sladdar och då är det ju förklarligt att priserna blir vad de blir. Lika så kan man få 511 olika TV4-kanaler men vissa andra stora kanaler (trean och feman tror jag) saknas. När det gäller bredband kommer vi ju i alla fall att kunna välja mellan 4-5 operatörer (även om det också är kass)

Är det här verkligen rätt?

Förslag på frågor att ta upp på mötet?

Övriga synpunkter?

Skaffa parabol hos valfri leverantör som erbjuder kombibox (marksändt/satellit), sätt upp en liten vanlig antenn och så har du både bra utbud och dom lokala kanalerna för nyheter.

Min "samfällighetsförening" tvingar mig att ha kabeltv hos ComHem trots att jag inte vill ha det.

Dessutom la dom ner massor av föreningens pengar på att uppgradera kabeltvnätet utan att dra in fiber, för bredband kunde man ju också få via koaxialkabeln hos comhem, om vi uppgraderade nätet först...

Last edited:
Har tyvärr antennförbud. Bostadsbolaget tröttnade på att det borrades för parabol för varje lägenhet. Dessutom är täckningen för marknätet begränsat. Vi får bara in en slav som sänder SVT-kanalerna +6an och TV4+.

Det är VERKLIGEN inte rätt, det skulle jag anmäla till konkurensverket, dom har effektivt tvingat på er en enda aktör.
Dessutom den dyraste och med det sämsta utbudet.

Det är VERKLIGEN inte rätt, det skulle jag anmäla till konkurensverket, dom har effektivt tvingat på er en enda aktör.
Dessutom den dyraste och med det sämsta utbudet.

Går inte, varför tror du att Boxer fick (får?) vara de enda aktörerna på det digitala marknätet i flera år? Jo, för att en viss minister sitter i styrelsen och staten äger det förbannade skitbolaget!
Om det är något som Sverige är bra på så är det monopol!

Fast Boxer erbjuder ju både 3:an och 5:an så där har du nog fått felaktig information.

En annan grej är att köpa en färdigprogrammerad dreambox kopplad till internätet= alla kanaler du kan få och det kostar gratis. Men ok, du måste ha en parabol men men det är ju bara att påstå att den satt där innan och de kan inte skruva ner den för dig heller för då håller de på med egenmäktigt förfarande vilket inte är bra.

varför tror du att Boxer fick (får?) vara de enda aktörerna på det digitala marknätet i flera år? Jo, för att en viss minister sitter i styrelsen och staten äger det förbannade skitbolaget!

Berätta mera!

Fast Boxer erbjuder ju både 3:an och 5:an så där har du nog fått felaktig information.

Det gör väl Canal Digital, Viasat och Com Hem också?

Jag har fantastistk nog både Canal Digital och Com Hem, så dom kan jag bekräfta, Viasat får någon annan bekräfta!

En annan grej är att köpa en färdigprogrammerad dreambox kopplad till internätet= alla kanaler du kan få och det kostar gratis. Men ok, du måste ha en parabol men men det är ju bara att påstå att den satt där innan och de kan inte skruva ner den för dig heller för då håller de på med egenmäktigt förfarande vilket inte är bra.

det där får du gärna berätta mer om... Dreamboxen alltså.

Jag har kollat nu och i bredbandsnätet kan jag inte se vare sig 3an eller 6an (fel om 5an). Kolla http://www.boxer.se/?page=1688

Ahh, mitt fel! Jag kollade lite för snabbt, och då jag själv sitter med Boxer fast via vanliga marknätet så tog jag för givet att det var samma som här de kunde erbjuda.

Och angående monopolet så var det väl Bosse Ringholm som var med och bestämde en jävla massa? Nåja, nån högt uppsatt dryg politiker var det åtminstone och slutsatsen är ju att anledningen till att ingen annan aktör fick ansluta sig via det digitala marknätet var just för att de skulle förlora stålar på det då Boxer ägdes (ägs?) av staten. De kör samma som med systembolaget men jag vettefan om fler aktörer inom det digitala marknätet kan vara farligt för hälsan, det som de använder som svepskäl varje gång någon ifrågasätter monopolet...

Friction, ska se om jag kan lyckas hitta en vettigt länk som förklarar det mer ingående. Annars har du ju även cardsharing som fungerar mycket bra, men då måste man gå ihop ett gäng för att få det att fungera. Men det blir billigt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT