TV-sändning blir av för SBK och 250R

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Okej, enligt RR.se så blir TV-sändning av med start på Falkenberg. Innan 24 Maj ska 4000kr+6% moms (konstig momssats) vara betalda. Jag signade upp mig för att jag trodde jag skulle kunna betala, men har tyvärr taskig ekonomi just nu (Anledning: två av mina bilar, racebuss och privat bil håller på att falla ihop o måste fixas. Annars blire körförbud på båda innan tävlingen börjar...). Hursomhelst.

En liten ide jag hade i huvudet!
Om någon här önskar få reklam på Falkenbergstävlingen på en 2.5x1m banner så hör av er till mig. Tänkte att huvudfärgen ska vara orange som i Sporthojloggan o sen inuti kan jag publicera betalda annonsörer. Så har du ett företag eller något du skulle vilja få ut så kan detta var en bra grej. Bannern kommer visas under 2 av totalt 4 tävlingar som TV-sänds.

Illustration:
sporthojbanner.jpg

Hur mycket du önskar betala är upp till dig. Vill du ha hela bannern, så äre bara o säga till oxå.

Är du en medlem på SH och vill ha ditt nickname på banner så kan du betala några hundringar så funkar det oxå. Blir isåfall en textrad längst ner på banner i stil med "Sponsrad av följande Sporthoj.com-medlemmar: Namn 1, Namn 2, Namn 3" osv.

Vore tacksam för hjälp iaf. Tror det kan vara en rolig grej.

Johnny

Rockenroll som sagt.

Swedie, har du inte insett att man kan kör bilar med körförbud i flera år?
Min förra racebuss var det körförbud på från det jag köpte den november 2001 till den dog juli 2004, förutom en kort period 2002 i april när jag hade kört den genom en besiktning som den inte gick genom på ;)

Behöver man ha två bilar? Sälj "privatbilen" så har du deg och ett bekymmer mindre. :tummenupp

oFFkeFF, swiften är seriöst på väg o dö redan. Läcker olja som ett soll o låter inge vidare vackert i motorn. Om jag ska illustrera, som en 2-takt utan olja :tungan
Bussen behöver nya däck, hade vinterdäck på o ja... det funka inte så bra i plusgrader o varm asfalt. Smält bort på några hundra aktiva mil bara.

Goodstuff, swiften kommer jag låta dö. Ingen ide o fixa, fast visst, äre nån här som är Swift-kung o kan fixa så äre bara o tsöpa.
Sen går det inte att använda en buss som drar 1.5-2 liter milen (kallkörning o stadskörning). Måste ha något billigare fordon.

Last edited:
Swedie skrev:
oFFkeFF, swiften är seriöst på väg o dö redan. Läcker olja som ett soll o låter inge vidare vackert i motorn. Om jag ska illustrera, som en 2-takt utan olja :tungan
Bussen behöver nya däck, hade vinterdäck på o ja... det funka inte så bra i plusgrader o varm asfalt. Smält bort på några hundra aktiva mil bara.

Goodstuff, swiften kommer jag låta dö. Ingen ide o fixa, fast visst, äre nån här som är Swift-kung o kan fixa så äre bara o tsöpa.
Sen går det inte att använda en buss som drar 1.5-2 liter milen (kallkörning o stadskörning). Måste ha något billigare fordon.

Räkna ut hur många kronor du sparar i månaden på att bara ha en bil, i skatt, försäkring och soppa. De extra deciliterna transportern drar, är säkert billigare ändå.
Dessutom, jag kör min 2.5l transporter på 1.2-1.3 inne i stan. Kör man lite snålare drar den inte så farligt.

oFFkeFF skrev:
Dessutom, jag kör min 2.5l transporter på 1.2-1.3 inne i stan. Kör man lite snålare drar den inte så farligt.

Har du åkt bil med Johnny? något annat än fullgas verkar inte finnas...... :tummenupp

Webspy skrev:
Har du åkt bil med Johnny? något annat än fullgas verkar inte finnas...... :tummenupp

Största anledningen till att jag slutat köra som en dåre på gatan är för att ha råd med roadracingen ;)

Kul som f-n med tv-sändningen. Kamerorna kommer dras som flugor till skit mot mitt unikt guldskimrande ekipage. Not.

Intressant blir att se en seriös uppföljning av hur sponsorerna har fått credit genom sina investeringar. Och hur många som verkligen tittar på sändningen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph