Tvättat hojen nu funkar inde display, blinkers..

Ninjakillern

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
2006 suzuki gsxr 1000
tvättade min hoj (gsxr 1000-06) efter det slutade blinkers, varvräknare hastighetsmätare ja hela displayen att fungera. antar att det är nån säkring, lossat sadel och tank men hittade ingen, nån som vet vars dom sitter eller om det kan vara något annat fel ?
mvh Robban

Se till att torka allt som går att torka innan byte av säkring så du inte bränner något. Vet inte om det har läckt in i displayen men om så är fallet bör du öppna den och torka med hårfön och därefter försöka hitta hur det läckt in. För du har väl inte öst på med högtryck?

Brukar ofta hända då någon del av en kabel t.ex har ett litet hål där kondens kan tränga in... Då måste allt torka innan kabeln leder ström igen. Polaren hade liknande problem med sin K4 då han tvättade hojjen men då var problemet att hans signalhorn alltid slutade fungera...men så fort den torkat över natten så funkade det igen :)

nej jag har inte tvättat med högtryckstvätten. men nu har jag hittat vars säkringarna var och bytt den trasiga så nu fungerar allt igen, tack Anders :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT