Tvärdör. GSX-R 1000 -02

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Gsx-r 1000
När jag var ute och åkte idag så började min hoj att stanna lite då och då. Först trodde jag att det var bensinen som var slut eftersom tanklampan hade lyst i några mil så jag lyckades rulla till macken och tanka upp henne, frid och fröj tänkte jag när hon startade igen på första försöket (som alltid) men efter 15km så bara trävdör hon igen men bara i max en sek sedan så går hon igen.
Man hör inga missljud alls, inga varningslampor lyser allt e som det alltid har varit förutom just detta att hon vill stanna till ibland. Hände kanske ett tio-tal gånger dom sista 2 milen innan jag kunde få hem henne.

Jag har en terori att det kan vara bensinpumpen som har börja att gjort sitt efter ynka 1700 mil men jag vet inte. För den börjar inte gå dåligt eller blödra eller någonting sådan utan bara som om någon trycker på dödarknappen i en sek och sedan trycker tillbaks den igen för då går hon som vanligt.
Vad är det som händer??

Någon vänlig själ som har någon erfarenhet om detta??

Tacksam för svar.

Låter som det är tps-givaren som blivit trög..
Funkar att smörja upp den tillfälligt.. Men ett byte behövs till slut av den..

min gsx-r jävlades med att bryta tändningen lite nu och då, visade sig vara brytaren för stödet som inte riktigt blev helt intryckt av stödet.

Kollade batteriet och mkt riktigt så satt -polen lite dåligt, rengjorde och drog fast den ordentligt fast felet kom tillbaka. Det roliga är att den går bra när man busar inne i stan eller kör lite hårdare på landsvägen.
Har byglat kontakten under kutsen men jag får bara upp -c00 (motor var igång) men nu har den börjat dricka olja oxå...jätte-roligt.
Om TPS-givarn var trasig så ska man väl få upp en fel kod för det (c14)

vad göra?

kolla!!

du kolla kontakten till bränsle pumpen.. "sladden till tanken" den glappade på min 600.. :)

Grattis! Jag har bråkat med min cykel nu i två år med exakt samma felsymtom. Jag är dock övertygad om att det beror på lite ärgning i kontakterna vid Cdi boxen. Kolla det. Efter att ha varit där och gjort rent funkade hojen i ett par månader. Gjorde rent nyligen men det verkar inte ha hjälpt.

Roughack skrev:
min gsx-r jävlades med att bryta tändningen lite nu och då, visade sig vara brytaren för stödet som inte riktigt blev helt intryckt av stödet.

har också varit med om det...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...