Tuvängens gokartbana på Lördag 20100703

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Hej i sommarvärmen!:D

Nu är det dags för lördagskurs på Tuvängens gokartbana igen!
2010-07-03 körs en SMC-Knix-kurs precis som vanligt.

Det är "dropin" till inskrivningen som öppnar ca kl. 08:00 och det kan vara bra att vara på plats i god tid innan om man säkert vill få plats i en speciell tempogrupp eller om man skall gå introduktionen för Knixkurser som är obligatoriskt inför varje år.

Vi kör på banan mellan 09.00 och 13.00.

Deltagaravgiften på Tuvängen, Rörken och Järfälla är i år:

· 200 kr för medlem i SMC
· 300 kr för övriga

I år är det ingen föranmälan.

Glöm ej att ta med medlemskort och körkort!
(vi får inte släppa in förare på banan utan fysiskt körkort)

Mer information om Tuvängen finns här http://tuvangen.smcstockholm.se/

Vägbeskrivning till Tuvängen finns under länken ovan. Vill man titta på en karta är Glasbergakrog ett bra ställe att sikta på, se karta: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Glasbergakrog
(välje flygfoto och zooma in = se gokartbanan)

Skyltningen är lite osäker i nuläget, men från asfalten/Bergaholmsvägen tar man av österut på en grusväg som går genom ett par "viltstängelsgrindar" för att komma till banan.

Vid frågor kan man e-posta till tuvisgruppen@smcstockholm.se

Välkomna!
/
Tuvisgruppen

Last edited:
Gahh så typiskt, jobbar i helgen.
Men jag tittar nog förbi och glor lite som vanligt :)

Hmm kan man gå introduktionen bara och sen inte köra?
Tänkte bara så man har det gjort till den gång man har tid att köra också.

Är det inte 2010-07-03 "Hoke" Menar?

Sen liten fråga. Om jag kommer i det jag brukar köra med dvs skinnbyxor, (hjälm,handskar såklart),skyddsväst med hood-tröja över Får jag köra då?

Last edited:
Tack för rättelsen i texten:tummenupp
Det går bra att komma med den klädseln tycker jag :)

Bruton:
Det går alldeles utmärkt att går intron utan att köra!

Last edited:
någon som vill sällskapa från trånkan imorgon? Har inte koll på tuvängen så någon som hittar dit vore grymt att ha med sig!

Kanonväder väntas. Om det blir en kanondag är nu bara upp till oss. Jag är full av tillförsikt att det så blir!

ÄNTLIGEN en Tuvängenkörning när jag är hemma! :yoparty

Att gå upp kl 6 känns som rena lyxen jämfört med E4:an fram och tillbaka till Rörken!

När bör man vara där för att få en plats?
Måste gå introduktion också

Imorgon är det ju fint väder, så det lär bli fullt i grupperna. De morgonpigga är där kl 6.30 :D.

GLÖM INTE ATT TA MED ERT SMC MEDLEMSKORT, SAMT ATT REDAN PÅ MORGONEN BÖRJA DRICKA ORDENTLIGT MED VATTEN!

Vi syns för en kul dag på Tuvängen imorgon :tummenupp

När bör man vara där för att få en plats?
Måste gå introduktion också

Var där tidigt som f*n som folk redan skrivit.
Att du behöver gå intron spelar dock ingen roll.. du skriver in dig och får en väst (plats) "tingad" i samband med det.

Intron går senare, brukar vara strax före första passet. När du gått den så får du ut din väst och det är bara att gasa!

Tack som 17 för idag alla ni som vare med och ordnade det för oss. Ett särskilt tack till Jimmy, en av instruktörerna i blå grupp.

Då blir man ba nekad inträde om alla platserna är fulla? Tänkte själv testa nästa knix kurs och lär väl behöva köra första gruppen eftersom jag tog kortet för två veckor sen. Men vore ju inte så roligt att gå upp så tidigt och komma dit för att sen inse att man inte får plats i någon grupp :(

sen vill man ju gärna ha rabbatten som smc medlem också om man kommer dit, tänkte bli medlem nu men det står att det tar 3 veckor innan man får medlemskortet betyder det att jag måste betala 100kr extra ändå eller går det att ordna på något annat vis att visa att man är medlem i smc?

Last edited:
Då blir man ba nekad inträde om alla platserna är fulla? Tänkte själv testa nästa knix kurs och lär väl behöva köra första gruppen eftersom jag tog kortet för två veckor sen. Men vore ju inte så roligt att gå upp så tidigt och komma dit för att sen inse att man inte får plats i någon grupp :(

sen vill man ju gärna ha rabbatten som smc medlem också om man kommer dit, tänkte bli medlem nu men det står att det tar 3 veckor innan man får medlemskortet betyder det att jag måste betala 100kr extra ändå eller går det att ordna på något annat vis att visa att man är medlem i smc?

Absolut, du börjar i grön grupp, dvs lugnaste gruppen. Ja det gäller ju att vara i tid, men jag lovar att det är värt att gå upp i ottan :D!

Det löser sig med SMC-rabatten. Medtag kvitto på din betalning ifall du inte hunnit få ditt medlemskort, så behöver du inte oroa dig :tummenupp. En sådan sak ska ju inte hindra dig från att fortsätta din utbildning som mcförare, nu när du får öva på egen hand ;).

Absolut, du börjar i grön grupp, dvs lugnaste gruppen. Ja det gäller ju att vara i tid, men jag lovar att det är värt att gå upp i ottan :D!

Det löser sig med SMC-rabatten. Medtag kvitto på din betalning ifall du inte hunnit få ditt medlemskort, så behöver du inte oroa dig :tummenupp. En sådan sak ska ju inte hindra dig från att fortsätta din utbildning som mcförare, nu när du får öva på egen hand ;).

ok, men jag fick en faktura till mailen jag betalade via internet vet inte vad jag ska använda som bevis för att den är betalad. Någon som vet vad dom vill se?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!