Turning torso.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Är lite förundrad över denna byggnad och de som bor där. Har själv inte varit där inne, men hade gärna gjort det för att se hur allt ser ut.
Nån som bor där idag, eller som har varit där och kan beskriva det? Jäkligt dyrt, men vill man bo schysst så kostar det.
Måste vara jäkligt svårt att möblera med alla runda väggar och alla vinklar och annat special.
Berätta vad ni tyckte om stället. Var det riktigt schysst eller överreklamerat?

8torso.jpg

4-bedroom.jpg

några bilder jag hittade..

Förutom den motbjudande tanken att betala en hög månadshyra istället för att äga en BR så är TT ett riktigt bra boende. Priserna är höga men inte orimliga med tanke på vad annan exklusiv hyres kostar i stan.

Vem fan vill se Malmö varje dag då? Uppifrån dessutom? :3freak :va

Edit: För den som är två½ år gammal och inte förstår att jag skojar, :finger.

vad jag har förstått så är inte själva väggar osv. vridna/runda, utan sektionsvis så snurrar tornet, inte konstant eller så.

vad jag har förstått så är inte själva väggar osv. vridna/runda, utan sektionsvis så snurrar tornet, inte konstant eller så.

Allt är skevt....

Fönstren lutar, ytterväggen är iof rak men innerväggen är rund då trapphuset är det och de flesta av lägenhetens övriga väggar är inte vinkelrätt anordnade. Pest att inreda men ack så snyggt....

Det enda som överaksar mig är att trapphuset inte är vidare snyggt utformat utan det är råbetong med vita väggar.....

Jag har varit där ganska mycket och gjort jobb, både under byggnadstiden och efteråt, mest efteråt. Kan väl säga att lägenheterna håller fin klass vad som gäller kök, badrum osv. Sen så finns det bastu, jacuzzi och gym på ett våningsplan som de boende får använda, även festlokal och lite andra saker.

Ang. väggarna så är de inte det optimala tavelväggarna som tidigare nämts men det finns lösningar för detta om man nu tvunget vill ha tavlor på väggarna. Men innerväggarna mellan rummen är raka iaf.

Om det är värt pengarna?! Nja, det beror ju helt på vad man är ute efter. Utsikten är ju underbar, bra standard på lägenheterna, en reception som alltid är öppen. Men personligen så tycker jag det känns lite instängt, som att sitta i ett akvarium. Men det är ju upp till var och en vad man är van vid.

De körde ett avsnitt om TT på Extreme Engineering. Dalmasar i Skåne som pratar engelska. Kul...

Häftigt bygge är det iaf!

Har varit där och jobbat (vinkällaren). Fick åka upp till festlokalen som man som hyresgäst kan låna 49:e nåningen! Fy fan säger jag bara vilken utsikt, skulle jag haft pengarna skulle jag bott där:)

Varje lägenhet har ett vinfack i källaren och tillgång till ett rum för provsmakning. Om man nu gillar vin... En del fack fylldes redan innan vi var färdiga... med sprit:D

Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...