Turistinvasion i Thailand?

• Thread starter Thread starter lee
  • Start date Start date

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hello!

Jag & den lilla familjen funderar på att ta oss till Thailand strax före nyår och stanna två veckor. Hur är möjligheterna att hitta boende på plats med hyfsad standard (3-4 stjärnor) till ett rimligt pris då? Svårt? Omöjligt?

Med tanke på högsäsongen så undrar jag om det blir överbefolkat och jag kommer att tvingas trängas för mycket med blekfeta engelsmännen, gnällande svenska småbarn och diverse annat löst folk?

Vart i Thailand skall jag åka om mina prioriteringar är följande:
- Vackra stränder och vacker natur
- Ej överdriven turism
- Genuint folkliv och en hel del att se

De är absolut inget problem att hitta boende, de står massa folk och försöker sälja rum direkt på flygplatsen. Då blir de kanske lite dyrare än om du frågar hotellen direkt, väldigt olika beroende på var du ska.

Läste nånstans att iår är de mindre svenskar som åker dit än förra året och nya hotell byggs de precis över allt så va lugn.

Instämmer, boende är inget problem.
Tänk bara på att det ofta finns en anledning till att desperata hotellmänniskor står på flygplatsen och försöker kränga "very nice bungalows", dom riktigt bra ställena säljer ju liksom sig själva.

Koo Khod och koo Maak ska vi til i feb.Har bara bokat dom 4 första nätterna sen får vi se.Ska inte vara så mycket turister där enl info jag fått.Ligger nära Koo Chang.

Det låter som att du ska åka till Koh Samui. Där kan du välja själv vad du vill ha, mycket eller lite folk, fina stränder eller bargata etc. Enkelt resmål om man vill ha ut det mesta av tiden, 2 veckor går fort!
Boende går att hitta hyffsat vettigt, räkna med 4-500:-/natt för ett skapligt rum med den normala utrustningen som ac, tv, dusch, kyl, balkong och eventuellt frukost. Lägg till 50% för en bungalow, och då är ju detta medelmåttiga hotell på turistorter.
Letar du litegrann så går det att hitta jävligt bra boende för mycket mindre pengar. Bästa boendet jag har bott på kostade drygt 300:-/natt under högsäsong efter prut. Det dyraste har kostar runt 900:-/natten men då var det inte ens värt hälften :(

Koo Khod och koo Maak ska vi til i feb.Har bara bokat dom 4 första nätterna sen får vi se.Ska inte vara så mycket turister där enl info jag fått.Ligger nära Koo Chang.

Bör inte vara så mycket turister där då det inte finns så många ställen att bo på :D

Last edited:
Efter lite mer tips har vi nu bokat flygstol till Krabi för 7500 spänn stycket via Ving. Avresa efter nyår. Det är väl ett bra pris?

Efter lite mer tips har vi nu bokat flygstol till Krabi för 7500 spänn stycket via Ving. Avresa efter nyår. Det är väl ett bra pris?

Det var riktigt bra pris för en flygstol. Jag kollade för några veckor sen och det billigaste jag hittade låg på 10500kr och uppåt.

Hur fick ni så bra pris. Brukar ju behöva boka 1år i förväg för att få så billigt.

En polare kolla sista minuten när jag va i thai. 5 lax (+ skatt???) t/r
Jag själv flög genom lite andra länder

Var på Koh Chang förra jul och nyår. Tyckte om det och boende fanns men priserna går upp mkt dagarna vid jul och nyår. Vid just koh chang åker mpnga många thailändare från bangkok för att fira nyår. Kan va en idée och skaffa boende innan dess, dom får förtur på boendet.:rolleyes:
Koh chang har en hel del turister nu men oerhört vacker ö. Finns flera olika stränder så man behöver inte välja den mest belamrade stranden som white sand beach. För övrigt så är den stranden en av öns fulaste, en hel del sten. Dock bra nyårsfirande där ;)

Det var riktigt bra pris för en flygstol. Jag kollade för några veckor sen och det billigaste jag hittade låg på 10500kr och uppåt.

Hur fick ni så bra pris. Brukar ju behöva boka 1år i förväg för att få så billigt.
Ren tur, tror jag.
Jag har surfat runt på charterbyråernas webbplatser några gånger i veckan den senaste tiden. Igår kväll hittade vi det priset, funderade över natten och bokade på morgonen. Direkt efter att vi bokat steg priset från 7500 till 10500.
:)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!