Turist j-lar

• Thread starter Thread starter RW
  • Start date Start date

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Är så irriterad på alla dessa turister i husvagn och fullastade kombibilar :mad: Kör som hossor allihop, oavsett om det står Eskillstuna eller Stockholm eller nått annat fult från norrland på reggplåtens inramning. Fassiken så irriterande att behöva pendla till jobbet i dessa tider. Skulle kunna flytta från Österlen p g a dessa idioter :gnissla

RW skrev:
Är så irriterad på alla dessa turister i husvagn och fullastade kombibilar :mad: Kör som hossor allihop, oavsett om det står Eskillstuna eller Stockholm eller nått annat fult från norrland på reggplåtens inramning. Fassiken så irriterande att behöva pendla till jobbet i dessa tider. Skulle kunna flytta från Österlen p g a dessa idioter :gnissla

Så är det varje dag i Sthlm så klaga inte över att du får sitta i lite bilkö 2 månader omåret.. :D :D

Var glad att vi kommer ner och solar lite och gör av med pengar.
Annars hade vi ingen använding för skåne alls.
Då skulle vi bara kunna stycka av och ge bort skiten till Danmark. :tomten

Wille skrev:
Så är det varje dag i Sthlm så klaga inte över att du får sitta i lite bilkö 2 månader omåret.. :D :D
Hmmm, väljer man att bo i en stad ingår vissa saker som köer. Väljer man att bo på landet gör man det för att man inte vill sitta i kö. Förövrigt vill jag inte säga att köer är nåt stort problem. Problemet är att antingen så skickar norrläningarna ner sina sämsta förare eller så kör all norläningar kasst. När jag inte har bråttom försöker jag hålla mig undan för de som har mer bråttom men dessa norrläningar verkar tycka det är sport att vara så mycket som möjligt ivägen. :kocko

zykl0n skrev:
Var glad att vi kommer ner och solar lite och gör av med pengar.
Annars hade vi ingen använding för skåne alls.
Då skulle vi bara kunna stycka av och ge bort skiten till Danmark. :tomten
Finns inget från min sida som hindrar en återförening med moderlandet. Danskar har generellt sett högre levnadsstandard än en svensk. Högre lön och lägre skatt vore inte helt fel :tummenupp . Frågan är väl snarare om resten av sverige skulle klara sig utan kornboden skåne.

RW skrev:
Finns inget från min sida som hindrar en återförening med moderlandet. Danskar har generellt sett högre levnadsstandard än en svensk. Högre lön och lägre skatt vore inte helt fel :tummenupp . Frågan är väl snarare om resten av sverige skulle klara sig utan kornboden skåne.

Hellre Dansk än 08:a. Högre lön, ja - men danskarna har högre marginalskatt än vad vi har.

RacerKeld skrev:
Förutom 180% avgift på hoj och bil :kocko

//Ronni
Deras skattesats på nya fordon är hög men du kan fortfarande ta in begagnat från tyskland eller sverige....

Zilversurfer skrev:
Hellre Dansk än 08:a. Högre lön, ja - men danskarna har högre marginalskatt än vad vi har.
Räknat på totalskatt ska de komma lindrigare undan än en svensk. Dock är deras bostäder betydligt dyrare så i slutändan kanske det går på ett ut.

RW skrev:
Räknat på totalskatt ska de komma lindrigare undan än en svensk. Dock är deras bostäder betydligt dyrare så i slutändan kanske det går på ett ut.

Ja deras moms på varor & tjänster är lägre. Men deras inkomst skatt är betydligt högre.

Zilversurfer skrev:
Ja deras moms på varor & tjänster är lägre. Men deras inkomst skatt är betydligt högre.
Jämnas ut lite av att lönen ligger högre. För min del skulle jag tjäna ca 30% mer. Detta är i o f s lite off då topicen gällde norrläningar som är turister på österlen. Personligen kör jag ogärna till Simrishamn på sommaren. Kan inte räkna alla gånger som det hänt tillbud i traffiken under gångna sommrar p g a alla dessa sommargäster och deras totalnonschalans i traffiken. De skiter fullständigt i alla traffikregler och normal hyfs. :kulspruta

Napsyl skrev:
Köp en hoj med sidovagn så e den saken löst :tummenupp
Funderade på en såndära cykelkärra jag sett vissa föräldrar har till sina ungar i Lund - cykelmarodörernas stad.

RW skrev:
Funderade på en såndära cykelkärra jag sett vissa föräldrar har till sina ungar i Lund - cykelmarodörernas stad.

Nej för fan det e max 30km/h med en sån o då e det du som skapar köer :rofl

Napsyl skrev:
Nej för fan det e max 30km/h med en sån o då e det du som skapar köer :rofl
Tja, det finns hastighetsgränser på vägarna också men vem respekterar dem :confused:
Förövrigt är det mest skitväder i sommar och vem vill köra 14 mil/dag i sånt väder. Får se om det blir väder till att besöka rakan ikväll.

RW skrev:
Problemet är att antingen så skickar norrläningarna ner sina sämsta förare eller så kör all norläningar kasst.
Mina föräldrar har haft varsitt hus i trakterna av Tomelilla (Onslunda) så det har blivit några somrar där nere och är det några som kör illa så är det skåningarna. Det är ju nästan bara pensionärer och traktorer ute på vägarna.

BTW: Finns det något som hindrar gnälliga skåningar från att flytta till Danmark? ;)

sandstream skrev:
Mina föräldrar har haft varsitt hus i trakterna av Tomelilla (Onslunda) så det har blivit några somrar där nere och är det några som kör illa så är det skåningarna. Det är ju nästan bara pensionärer och traktorer ute på vägarna. BTW: Finns det något som hindrar gnälliga skåningar från att flytta till Danmark? ;)
Onslundatrakten bebos av folk som spelar banjo och som skriker som grisar!! :tungan Att det bara är penchos och bönder på vägarna där förvånar inte mig. Onslunda ligger förövrigt inte på österlen heller. Är du nere nu i sommar och vädret tillåter kan vi köra nån runda. :7peta

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back