lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
En gt2871r ska på gammelturbohojen (kkk k24:an rasade) och jag vill gärna sätta den under oljenivån för att slippa köra med uppstyvad gaffel. Hjulet slår i annars och jag vill ha vettiga fjädringsegenskaper igen.
Returpump sitter på så returen är lugn, men på oljans trycksida då? Det känns som att oljan kommer att rinna ner i lagerdelen när motorn är avstängd eftersom axeln är under oljenivån. Hur brukar man lösa det? Backventil med något hekto öppningstryck? Så den är stängd när jag inte har oljetryck och öppnar direkt när jag får lite tryck?
Vad tror/vet expertisen?
Återanvänder mitt gamla gamla rör men 1-2 och 3-4 är separerade ända till turbons inlopp. Bättre än det var innan
Edit: hojen står inte på högkant. Jag fick inte rätt på bilden i telefonen.

Returpump sitter på så returen är lugn, men på oljans trycksida då? Det känns som att oljan kommer att rinna ner i lagerdelen när motorn är avstängd eftersom axeln är under oljenivån. Hur brukar man lösa det? Backventil med något hekto öppningstryck? Så den är stängd när jag inte har oljetryck och öppnar direkt när jag får lite tryck?
Vad tror/vet expertisen?
Återanvänder mitt gamla gamla rör men 1-2 och 3-4 är separerade ända till turbons inlopp. Bättre än det var innan

Edit: hojen står inte på högkant. Jag fick inte rätt på bilden i telefonen.