Turbo till Honda Blackbird

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Någon som vet var man kan få en turbo påsatt på sin hoj nere i skånelandet? Ska vara till en Honda CBR 1100XX Blackbird.

Turbo

Hetaste och bästa tippset är Mc Xpress i Piteå.

Jag har en polare som har en turbo blackbird med mc-xpress turbo som gått över 5000 mil utan några problem.

Steny skrev:
Hetaste och bästa tippset är Mc Xpress i Piteå.

Jag har en polare som har en turbo blackbird med mc-xpress turbo som gått över 5000 mil utan några problem.

Okej. Det känns dock lite långt bort i och med att jag bor i skåneland som sagt. Finns det ingen närmare eller något?

Beställ kitet därifrån, det är inte särskilt avancerat att bygga ihop det, enklare än mekano :)

oFFkeFF skrev:
Beställ kitet därifrån, det är inte särskilt avancerat att bygga ihop det, enklare än mekano :)

Med tanke på min kunskap i att mekka med något sådant, då betalar jag hellre en liten slant extra och låter någon annan göra det. Någon som är intresserad?

Swedie skrev:
jag är :) vore kul å bygga turbo. Fast du gör bäst i å tacka nej ;)

Tror inte det kan bli sämre än om jag själv skulle göra det :lol

Har redan skrivit till dem och kommer att köpa ett kit av dem med det jag behöver, sen får vi se om jag kan hitta en vettig person/firma som kan sätta ihop detta till mig.

Tur e att jag kan köra i alla fall........eller :fyllisar

Fråga runt på dom lokala mc-verkstäderna.
Dom borde ju kunna göra det bättre än den genomsnittlige hemmafixaren.

Oves Motor har väl byggt turbohojar tidigare. Dom finns förvisso i blekinge, men det är ju lite närmare än Piteå.

Turbo

Tjena Ysta....Den vettigaste person som kan utföra detta är utan tvekan MP Racing i Billesholm. Kan inte han kan ingen..humana priser och en man med båda fötterna på jorden. Pratade med honom i veckan, går på lågvarv för tillfället. efter 15/1 tar han ej in nya jobb inför våren....kort sagt han är mycket efterfrågad. Som sagt hans specialitet är Turbo, Dynojet etc...har all tänkbar utrustning... Ring (har ek telnr. i huvu..) du blir ej besviken...Kom inom Genarp på vägen hem så kan vi "rejsa"....varför är det inte APRIL...

Lycka till....

Hej! Kan också rekommendera Mats på MP-Racing i Billeholm! Han kan verkligen det där med turbo... ring honom på 042-73670. Kan vara lite svårt att få tag på honom men någongång borde han svara!

Tack för tipset!! Har redan kollat med mc express men han hade inget längre till Honda!! Bara till hayabusa hemma tyvärr!!

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan