Turbo på en XTZ 750?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Undrar bara om det skulle gå att slänga på en liten turbo på en gammal paralleltwin?

Har ju 73 hästar i den nu, om man monterar en budgetturbo hur många fler kan man få då tro?

Vad kan det kosta?
 
Använd inte för liten turbo på en twin, ta nått från en 1.5-2l liters bil. Hästar får du så mycket som motorn håller för, gör du allt själv så kostar det några tusen
 
Använd inte för liten turbo på en twin, ta nått från en 1.5-2l liters bil. Hästar får du så mycket som motorn håller för, gör du allt själv så kostar det några tusen

Nja borde han inte gå ned lite på snäckan?
Iof så låter 1,5 liter bra i min mening därifrån o ned.
Får tänka på avgaspulserna.
 
Nja borde han inte gå ned lite på snäckan?
Iof så låter 1,5 liter bra i min mening därifrån o ned.
Får tänka på avgaspulserna.

Det är just det som är problemet, varje avgaspuls är lika stor som från en 4 cyl 1500cc motor så det är det minsta han kan ha annars blir det mottryck med spikningar och skit, sen förmodar jag att han inte vill ha allt mos redan på 1500rpm, och ladda runt 1 bar, så då ska han ha lite större turbo, vridet bara dödar delar till ingen nytta, om han inte ska dra husvagn:D

Är det omöjligt att få dit en "stor" turbo så får man nöja sig med lågt laddtryck och dålig verkningsgrad, men så smått som tex satt på 80 tals hojarna fungerar inte alls, trust me (om vi snackar mer tryck än ett par hekto)

Twinnar är överjävliga på att sätta fart på en turbo, jag har fullt ladd vid 2000rpm om jag vill, men det vill jag inte:gnissla
 
Det är just det som är problemet, varje avgaspuls är lika stor som från en 4 cyl 1500cc motor så det är det minsta han kan ha annars blir det mottryck med spikningar och skit, sen förmodar jag att han inte vill ha allt mos redan på 1500rpm, och ladda runt 1 bar, så då ska han ha lite större turbo, vridet bara dödar delar till ingen nytta, om han inte ska dra husvagn:D

Är det omöjligt att få dit en "stor" turbo så får man nöja sig med lågt laddtryck och dålig verkningsgrad, men så smått som tex satt på 80 tals hojarna fungerar inte alls, trust me (om vi snackar mer tryck än ett par hekto)

Twinnar är överjävliga på att sätta fart på en turbo, jag har fullt ladd vid 2000rpm om jag vill, men det vill jag inte:gnissla

Tack för era svar, uppskattas.

Är det "värt" att sätta turbo på en twin, tycker du jojje att det blev bra o kul, stor skillnad?

Jag gillar ju min hoj o det skulle vara den ultimata hojen för mig om jag kunde komma upp i en säg 100-110 hästar, skulle detta kunna bli verklighet med turbo?

Är en turbo drftsäker eller rikserar jag motorras?
 
Tack för era svar, uppskattas.

Är det "värt" att sätta turbo på en twin, tycker du jojje att det blev bra o kul, stor skillnad?

Jag gillar ju min hoj o det skulle vara den ultimata hojen för mig om jag kunde komma upp i en säg 100-110 hästar, skulle detta kunna bli verklighet med turbo?

Är en turbo drftsäker eller rikserar jag motorras?

Klart värt! Klart att det blir skillnad med 1.5-3ggr effekt!!
100hk ur din 750 twin tror jag man får med 0.6-0.7 iladd. Kommer
bli driftsåker om den är välbyggt och att den 'tas hand om' (=dvs servas ofta)..
 
Klart det går, så bygg!

Kolla här:
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=70580&perpage=15&pagenumber=1

Men texten är ju rena grekiskan så översätt med google translate om du inte kan grekiska.

100 hk vid 0,5 bar och 135 hk vid 1,0. På hjul eller vev vetefan. Verkar vara sprut på den men vill du inte ha det så funkar det med förgasare också. Har du inte cv-förgasare på hojen så går det säkert att trycka dit sådana.
 
Klart det går, så bygg!

Kolla här:
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=70580&perpage=15&pagenumber=1

Men texten är ju rena grekiskan så översätt med google translate om du inte kan grekiska.

100 hk vid 0,5 bar och 135 hk vid 1,0. På hjul eller vev vetefan. Verkar vara sprut på den men vill du inte ha det så funkar det med förgasare också. Har du inte cv-förgasare på hojen så går det säkert att trycka dit sådana.

TACK FÖR LÄNKEN, FY FAAN VA COOLT, SYND ATT JAG INTE BYGGT TURBO FÖRUT ELLER FATTAR NÅGOT AV HUR MAN GÖR.

Så här står det i första inlägget av han som byggt hojen:
Thanks pal .. .. mine is transformed into turbo with the aim of improving the torque more in something which was then a νορμαλ nevertheless yielded 135ps and is a perfectly linear tool without any strange xespasmata.Gia the perfect operation attributable to the psekasmos.epeidi LOIPON CARBURETOR turbo and not easily coexist and if so, then some will be behind the whole tairiagma .. located outset one unwritten brain spraying turned the importation so to accommodate the nozzles and the fuel pressure regulator and installation and a fuel pump .. the turbo is of IHI and is specifically designed for the particular application .. in Havana and the fuel is therefore in the hands of the brain of KMS planned by EMENA .. (is my job) ... the machine is perfect and after conversion consumption has declined 20% at steady speeds of 160 km After completion of the project and programatismo, I traveled straight to GREECE for 7 days and 3500 kilometers under all conditions (altitude, cold, uphill, prolonged high speeds) and I can say that is very reliable although it has 80000chlm and the engine has remained in the factory of the form (compression, pistons) ... I can not imagine therefore approve that you feel when you see the guy with the 990 adventure looks to be a tone of superiority in the national and then desperately trying to reach for to ask you what it is ... in the PASS 210chlm shaking STEERING ....


Någon som blir klok på om det är svårt eller lätt? Någon som vill hjälpa till o bygga, jag kan bju på finöl o bolagswhiskey:tummenupp
 
TACK FÖR LÄNKEN, FY FAAN VA COOLT, SYND ATT JAG INTE BYGGT TURBO FÖRUT ELLER FATTAR NÅGOT AV HUR MAN GÖR.

Så här står det i första inlägget av han som byggt hojen:
Thanks pal .. .. mine is transformed into turbo with the aim of improving the torque more in something which was then a νορμαλ nevertheless yielded 135ps and is a perfectly linear tool without any strange xespasmata.Gia the perfect operation attributable to the psekasmos.epeidi LOIPON CARBURETOR turbo and not easily coexist and if so, then some will be behind the whole tairiagma .. located outset one unwritten brain spraying turned the importation so to accommodate the nozzles and the fuel pressure regulator and installation and a fuel pump .. the turbo is of IHI and is specifically designed for the particular application .. in Havana and the fuel is therefore in the hands of the brain of KMS planned by EMENA .. (is my job) ... the machine is perfect and after conversion consumption has declined 20% at steady speeds of 160 km After completion of the project and programatismo, I traveled straight to GREECE for 7 days and 3500 kilometers under all conditions (altitude, cold, uphill, prolonged high speeds) and I can say that is very reliable although it has 80000chlm and the engine has remained in the factory of the form (compression, pistons) ... I can not imagine therefore approve that you feel when you see the guy with the 990 adventure looks to be a tone of superiority in the national and then desperately trying to reach for to ask you what it is ... in the PASS 210chlm shaking STEERING ....


Någon som blir klok på om det är svårt eller lätt? Någon som vill hjälpa till o bygga, jag kan bju på finöl o bolagswhiskey:tummenupp

om du ska sätta igång så läs stickyn om turbokonvertering samt plöj byggtrådar, orkar du inte ens läsa på -Ge upp!
de tveksamheter som dyker upp under byggets gång trots det, hjälper jag eller bättre vetande gärna till med.

Jag skriver detta för att det har varit ganska mycke frågor på senaste om saker som står lätt att finna.
 
om du ska sätta igång så läs stickyn om turbokonvertering samt plöj byggtrådar, orkar du inte ens läsa på -Ge upp!
de tveksamheter som dyker upp under byggets gång trots det, hjälper jag eller bättre vetande gärna till med.

Jag skriver detta för att det har varit ganska mycke frågor på senaste om saker som står lätt att finna.

Kanon, tack då vet jag.

Jag tror att mitt upplägg blir att jag kör i sommar och börjar till hösten isåfall. Köpa grejer under sommaren o läsa på. Som du säger så finns det ju garanterat rejält med kunskap i ämnet på detta dårhus:banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top