Turbo gsxr 750 -93

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Tänkte tryckmata min fighter men vet inte om jag ska skita i intercooler och köra utan då jag inte tänkt ladda så mycket och det vore skönt pga platsbristen.

Vad tror ni?

Någon som byggt turbo på en gammal gixxer 750 -93 som kanske kan komma med lite förslag på bestyckning etc?

Tänkte köra med ett saab 15t agg iallafall till att börja med.

Mvh Micke

Om du kör e85 kan du ladda rätt bra utan intercooler. Läs gärna tråden e85 vs intercooler.

gsxr 750 turbo

Det ska jag göra! tack för tipset! :)

turbo fighter

Några bilder på hojen! :)

Bifogat

• DSC00402.JPG
    DSC00402.JPG
    33.5 KB · Visningar: 402
  • DSC00367.JPG
    DSC00367.JPG
    28.6 KB · Visningar: 321
  • DSC00433.JPG
    DSC00433.JPG
    37.6 KB · Visningar: 348
kul å se att fler än jag bygger på vätskekylda gixxern!!:yoparty
hur har du löst det med oljereturen? det ser ut som att turbon hamnar
under oljenivån! jag har kapat av kylaren för att få upp turbon högre!
mer bilder!!!!!:)

olje retur.

Har inte löst den frågan en! Men turbon sitter helt klart för lågt för att fungera utan någon form av pumhjälp. På stora hojen jag har (gsxr1100 -93) sitter det
retur pump från mc-xpress. Samma som dom kör på hayabusan. Så det kommer att bli någon form av pump lösning! :rolleyes:

Har inte löst den frågan en! Men turbon sitter helt klart för lågt för att fungera utan någon form av pumhjälp. På stora hojen jag har (gsxr1100 -93) sitter det
retur pump från mc-xpress. Samma som dom kör på hayabusan. Så det kommer att bli någon form av pump lösning! :rolleyes:

vad kör du med för turbo på 750 och 1100:va

turbo

På 750in tänkte jag prova med saabs 15t (kom över ett nytt väldigt billigt)
Och på 1100:an sitter en hybrid baserad på IHI från mazda 323gtr med ett kullagrat lagerhus. Fast den skar i västerås! :huvet så ev blir det ett 16t istället. Laddet kom väldigt sent tidigare också så ett 16t borde passa min effekt och komma igång lite tidigare. :) mvh Micke

På 750in tänkte jag prova med saabs 15t (kom över ett nytt väldigt billigt)
Och på 1100:an sitter en hybrid baserad på IHI från mazda 323gtr med ett kullagrat lagerhus. Fast den skar i västerås! :huvet så ev blir det ett 16t istället. Laddet kom väldigt sent tidigare också så ett 16t borde passa min effekt och komma igång lite tidigare. :) mvh Micke

ok, jag har 1100:an själv och det lutar åt TD04:an som "alla" har, men den verkar på andra som den fungerar väldigt bra i kombination med just den hojen ialla fall. Dom andra alternativen verkar det bli mera jobb med oljeretur, platsbrist etc

750 r

Nu ska hojen snart rivas för lack och finisch! :) Nästan alla delar till motorn är köpta också så den ska få sig en genomgång.

Bifogat

• DSC00452.JPG
    DSC00452.JPG
    48.8 KB · Visningar: 202
  • DSC00453.JPG
    DSC00453.JPG
    48.5 KB · Visningar: 181
  • DSC00454.JPG
    DSC00454.JPG
    37.2 KB · Visningar: 276
GSXR 750 -93 fighter projekt

Fick lite tid över igår kväll så det var bara att springa ner i garaget och skruva isär hojen! :gnissla
Tanken är ju att den ska ihop till i sommar!? Så vi får se om jag hinner? :tungan

Bifogat

• DSC00459.JPG
    DSC00459.JPG
    53.8 KB · Visningar: 218
  • DSC00465.JPG
    DSC00465.JPG
    63.4 KB · Visningar: 259

Han få tillbaka ramen mm från pulverlacken innan helgen! :) Motorn ligger i molekyler.... Någon som vet hur bra orginal p-boxar i motorn mår av etanol rester? Om man ska köpa i ett annat material? Nu när man ändå har motorn isär kanske det vore smart att gardera sig från framtida läckage!?
Har lite beslutsångest ang nya skivor..... det står mellan isr,braking och galfer.

Bifogat

• DSC00444.JPG
    DSC00444.JPG
    52 KB · Visningar: 140
  • DSC00446.JPG
    DSC00446.JPG
    45.2 KB · Visningar: 129
  • DSC00447.JPG
    DSC00447.JPG
    58.3 KB · Visningar: 149
Snyggt :tummenupp Då är det snart dags för provtur. Effektmål? Eller det är att den ska wheela överallt hela tiden? Angående skivorna, köp allihop, och de du inte är nöjd med kan du ge till mig. Bra lösning va? :)

Nja lite jobb är det kvar innan provtur..:D men det gör ju inget just nu för det är ju snö ute iallafall!!! Ca 160bhp vore ju trevligt iallafall... målet är ju att man ska få tanken i näsan hela tiden vid påslag! :tummenupp Drevning 15/58 : Fast jag har ett 45drev ligger som åker på när jag tröttnat.
Vet inte vart effekten borde hamna med ca 1bar i ladd och etanol... orginal motor för övrigt förutom kompsänkning mm?
Skit bra ide Lahi! :tungan nää man har ju lite beslutsångest pga av att dom är så jävla dyra!

Nja lite jobb är det kvar innan provtur..:D men det gör ju inget just nu för det är ju snö ute iallafall!!! Ca 160bhp vore ju trevligt iallafall... målet är ju att man ska få tanken i näsan hela tiden vid påslag! :tummenupp Drevning 15/58 : Fast jag har ett 45drev ligger som åker på när jag tröttnat.
Vet inte vart effekten borde hamna med ca 1bar i ladd och etanol... orginal motor för övrigt förutom kompsänkning mm?
Skit bra ide Lahi! :tungan nää man har ju lite beslutsångest pga av att dom är så jävla dyra!

Men du ser ljuset i tunneln iallafall :) 160 hk på slangen vid 1 bar bör du lyckas med utan problem. Oavsett komp... nästan iallafall. Vad har du för kompressionsförhållande nu? Vad är original på en sådan mackapär? Hehe, 15/58? :yoparty Det är humor, det. Stuntdrevning och turbo är en bra kombination :D Du lär ju nå ditt mål med att få tanken på näsan hela tiden vid påslag. Se upp så du inte får näsblod. Efter många påslag så lär du få det. Öronproppar i näsan funkar som stopp :tummenupp

Ja, sådana där bromsar är inga billiga grejor. Jag vill också ha! Braking eller Galfer har jag tittat på, men jag är student så det får vänta. ISR är ju porr, men hur är priset på dem? Jag har inte vågat ta reda på det...

Tror att jag har ca 11:1 nu och tänkte göra en 2mm spacer...så ca 8,5:1 kanske. Tänkte räkna på det när motorn är isär.
Näsblod? man har ju intergralhjälm! :tummenupp
Gissa om jag har fått mycket kommentarer om bakdrevet! :D Är medveten om att det är stort men jag vill prova iallafall! Det ska vara så man skakar i knäna och knappt kan betala när man kommit fram till macken! :yoparty
Min 1100:a är ju så tråkig för den spinner ju istället för att hjula med chassi sättningen som är nu..... så jag behöver en "lek hoj också" :D
Ska försöka få den godkänd och reggad med turbo så man slipper stå och förklara sig för bylingen vid varje korv moj! :gnissla
Jag köpte isr till min busa jag hade för några år sen och om jag inte minns fel så gav jag ca 2200:- st med lite rabatt från mc-hörnan.
Galfers race skivor är ju inte helt fel men priset är ju sjukt!!!! 4000:-st Jag köper 340mm skivor till lotus omegan billigare!!??

Tror att jag har ca 11:1 nu och tänkte göra en 2mm spacer...så ca 8,5:1 kanske. Tänkte räkna på det när motorn är isär.
Näsblod? man har ju intergralhjälm! :tummenupp
Gissa om jag har fått mycket kommentarer om bakdrevet! :D Är medveten om att det är stort men jag vill prova iallafall! Det ska vara så man skakar i knäna och knappt kan betala när man kommit fram till macken! :yoparty
Min 1100:a är ju så tråkig för den spinner ju istället för att hjula med chassi sättningen som är nu..... så jag behöver en "lek hoj också" :D
Ska försöka få den godkänd och reggad med turbo så man slipper stå och förklara sig för bylingen vid varje korv moj! :gnissla
Jag köpte isr till min busa jag hade för några år sen och om jag inte minns fel så gav jag ca 2200:- st med lite rabatt från mc-hörnan.
Galfers race skivor är ju inte helt fel men priset är ju sjukt!!!! 4000:-st Jag köper 340mm skivor till lotus omegan billigare!!??

Köpte mina Galferskivor hos Grevens.
Hade en drive 4995 :-för båda fram plus bak.
Kolla där.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...