Bild Tur man åker bruksmaskin :)

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Detta kom ganska oväntat.
Det var sol och 7+ imorse när jag körde till jobbet.

Frågan nu är ju om det har gett sig till jag ska hem?
Annars kan det ju bli ganska intressant:rolleyes:
DSC00913.jpg

Hehe, samma jäkla väder här - dock åker jag fyrhjuligt med stolsvärme.
En av de få gånger man är nöjd med det :)

På brukshojen så har jag fortfarande tkc80 på som jag handlade av någon snäll nisse på nätet.... ;p

Det gav sig här i Karlskoga vid 13.30 och var snöfritt och halvtorrt vid 16 när jag åkte hem.
Nu har det börjat snöa igen :huvet

Mina stackars Pilot Road 3 fick bekänna färg när jag skulle tillbaka till jobbet efter lunchen. Det snöade igen visiret.
Bak spann det friskt isnömodden men det bromsade och höll greppet (nåja) rätt ok fram.
Mina medtrafikanter i sina bilar hade funderade nog en del tror jag :rolleyes:

Last edited:
Vadå de e väl våran svenska sommar det där? :tungan

(nejdå, jag är inte heller bitter på snön)

Samma dret här, har snöat hela dagen. Blir kul om det bestämmer sig för att ligga kvar, då jag har besiktning på måndag. Då blir det att plocka fram enduro talangerna och se glad ut.

(Bitter är bara förnamnet)

Skaraborg växlande molnlighet och besiktning av hojen idag därefter dryga tio mil, men fy f*n vad kallt det va!!!!

Hört talas om aprilväder? Förstår inte grejen med att åka hoj när vädret är totalt oberäkneligt.
Enlighten me plz

Det gav sig här i Karlskoga vid 13.30 och var snöfritt och halvtorrt vid 16 när jag åkte hem.
Nu har det börjat snöa igen :huvet

Mina stackars Pilot Road 3 fick bekänna färg när jag skulle tillbaka till jobbet efter lunchen. Det snöade igen visiret.
Bak spann det friskt isnömodden men det bromsade och höll greppet (nåja) rätt ok fram.
Mina medtrafikanter i sina bilar hade funderade nog en del tror jag :rolleyes:

Av bilden att dömma så jobbar du på transcom?

Nix....
Använde bara deras parkering vid lunchen :)

Från byn själv?

50 pix är ju inte mycket att orda om. Ska provas nästa gång det passar med plats och tid:)

Jag kör också brukshoj. :D
hojakare.jpg

Detta var i fredagskväll när jag och Hatten var hos Chippen... det regnade när vi åkte dit vid 16 men när vi åkte hem vid 22 regnade det inte längre. :crash
Var lite skoj att åka och torka visiret från snöflingorna samtidigt som man körde om saltbilen. :yoparty

Jag kör också brukshoj. :D
View attachment 359061

Detta var i fredagskväll när jag och Hatten var hos Chippen... det regnade när vi åkte dit vid 16 men när vi åkte hem vid 22 regnade det inte längre. :crash
Var lite skoj att åka och torka visiret från snöflingorna samtidigt som man körde om saltbilen. :yoparty

Låter som ett bovband i nån gammal pilsnerfilm. Var inte Sprängarn och Knäckarn där också?:mad:

Låter som ett bovband i nån gammal pilsnerfilm. Var inte Sprängarn och Knäckarn där också?:mad:

Hatten = användare här på forumet...
Chippen = Någon som herr TS känner väl... förmodligen MÅNGA fler här på forumet också. ;)

Vi var redan där och var tvungna att åka hem... enligt vädertjänsterna skulle det inte komma någon snö... speciellt inte på fredagen. Så man kan säga att vi blev smått överraskade när vi klev ut. :crash

Men avslappnad körställning, försiktig på gasen och en högre växel så var det inga problem... visst, lite sladdande vart det men det var mest för att jag provocerade fram det i början då jag ville känna hur halt det verkligen var. :D

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!