tur jag inte köpte hojjen

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
I dag 31 okt var det dags för läkarbesök i Lund hos läkaren som skall operera mig.

vi har 3 möjligheter

1: skita i att operera vilket kommer innebära kryckor resten av livet
2: steloperera = en krycka resten av livet
3: Protes. in med en ny höftkula och bygga om hela skiten där inne.

det beskedet jag fick i dag var mindre kul.
väljer jag 1 eller 2 kan jag glömma köra hoj mer.
väljer jag 3 finns det en liiiiiten möjlighet för mig att köra hoj igen.
eftersom höften är så stel som den är nu så kommer det inte bli mycket bättre och läkaren sa att köra hoj 2007 eller 2008 kunde jag glömma.
om jag tränade och lå i så kanske 2009 kunde jag böja den så mkt så jag kan sitta på en Sporthoj igen.

Operationen blir i januari eller februari

Well Well folkens livet är inte alltid som man trodde det skulle bli.

Vi ses någon gång i framtiden, kanske.

Verkligen tråkigt att höra. :(

Hoppas att operationen går din väg och att det är sista gången du slipper ligga på operationsbordet för den skadan.

Ses kommer vi alltid göra. Blir det inte på hoj på en stund så blir det garanterat genom botten på ett ölglas eller i soffan där du får försvara din titel i tourist trophy... :tummenupp

Min farfar (75 år visserligen :näsblod ) fick operera in proteser i båda sina höfter efter ett liv klättrandes upp och ner på traktorer och skit. Han kunde inte gå innan det, knappt ens med kryckor, än mindre köra någonting (bil, traktor, grävmaskin). De sa till honom att inte köra bil på tre månader efter första operationen, två veckor senare började han arbeta igen. Efter andra operationen sa de åt honom att låta bli allt sånt i sex månader och då väntade han faktiskt tre månader. Har gått ett par år sen dess och han har inte ont i höften och har inte behövt kryckor sen andra operationen för ett par år sen. Ville bara ge dig en lite positiv bild på det hela... :)

imaster skrev:
2582381 Min farfar (75 år visserligen :näsblod ) fick operera in proteser i båda sina höfter efter ett liv klättrandes upp och ner på traktorer och skit. Han kunde inte gå innan det, knappt ens med kryckor, än mindre köra någonting (bil, traktor, grävmaskin). De sa till honom att inte köra bil på tre månader efter första operationen, två veckor senare började han arbeta igen. Efter andra operationen sa de åt honom att låta bli allt sånt i sex månader och då väntade han faktiskt tre månader. Har gått ett par år sen dess och han har inte ont i höften och har inte behövt kryckor sen andra operationen för ett par år sen. Ville bara ge dig en lite positiv bild på det hela... :)

Jupp det finns även se som åker vasaloppet MEN de måste byta ut skiten typ var femte år. och jag hade förhoppningar att röra mig liiite mer än en 75:åring

Det låter iaf som om att du kan bli bra efter operation.

kanske en hoj i vardagsrummet hade motiverat dig ännu mer att komma tillbaka :tummenupp

annars får vi göra som BT säger... ta en runda TT med en massa bira :tummenupp

Tråkigt att höra,men läkare har haft fel förr.
Du kommer säkert upp i sadeln igen.

wonderwizard skrev:
2582576 Det låter iaf som om att du kan bli bra efter operation.

kanske en hoj i vardagsrummet hade motiverat dig ännu mer att komma tillbaka :tummenupp

annars får vi göra som BT säger... ta en runda TT med en massa bira :tummenupp

Bra blir jag inte. och hoj i vardagsrummet är det inte plats till. bättre lägga pengerna på aktier i Hemlösa katter. känn som risken är större den aktien går upp än jag skall köra hoj igen.

sorry folks är lite neg i dag.

Mycket tråkiga besked.
Kan bara hoppas att de har fel och att det går åt det bättre fortare.
Som BT skrev så står ju dörren alltid öppen för lite öl o ps2.

Torstein, det var inte kul att läsa vad du skrev :( Jag kan känna din nedstämdhet när jag läser texten. Efter operationen slipper du kryckorna och du får upp din rörlighet, det är det viktigaste. Att du sen har en liten chans till att få köra sporthoj får man nog ta den smällen. Men chansen att få köra hoj igen blir nog större än vad den är idag.

Ge inte upp hoppet. Med god vilja kan man gå långt.

Imre

Ge dig inte KUNGEN...

Min sambo jobbar på ambulansen och på IVA... hennes råd dig till:
GE ALDRIG UPP. Finns det fighting-spirit så finns det möjlighet...

Hon har sett det hända.

Jag röstar på alternativ 3.

Till dess du är OK och uppe på hojen igen får du vara personlig tränare till oss andra på SRW (så jag kan pricka APEX mer än två ggr per varv)

Kom igen Torstein!!!
:pannkyss

WHAT har jag missat?

Låter ju helt bizarrt?

Mc-skada?

Fy fan mannen, lider med dig :(

Jag tror du sitter i sadlen kanske till sommaren 08 men 09 kör du igen, dom har så fina resarv delar i dag!
Upp med humöret det fixar sig:)

Läkare är inte gudar de har haft fel förr. Viljan är 80% av läkningen och bara man inte slutar att kämpa så brukar det funka :tummenupp

Hoppas att du blir bra snart :pannkyss

Maverick_ou812 skrev:
2582932 Tufft val att behöva göra men som andra sagt, läkare kan ha fel och dom är nog alltid försiktiga att ge för positiva besked. Kom igen Torstein, detta löser du.

:nicka
Läkarna är ofta alltför blygsamma i sina prognoser och blir så förvänade när folk struntar i vad de säger och blir friska.
Inte kosntigt att sjuka förblir sjuka när läkarna säger att det inte finns någon chans.

En kort utbildning i Placebo effekt och återkommande uppfrisking av denna borde ingå i varje läkares jobb.

Visste ni till exempel att när man väl lärt kroppen att när man tar dessa två ( t.ex riktiga värktabletter) piller som ger effekt X, och sedan efter ett tag byter ut dessa piller mot socker piller fixar kroppen exakt samma effekt. För att det ska funka måste man dock göra på samma sätt, och om en läkare ger dem så ger de större effekt..!!
I värktablettenas fall så producerar hjärnan exact samma "saker" i hjärnan som det aktiva ämnena i värktabletterna gjorde till att börja med. (bla bla bla, man kan ju skriva en hel uppsats om detta...)
Forskas massor i Placebo för man fattar inte riktigt varför.
en sak är säker. Hjärnan styr och ställer betydligt mer än man tror. Tror man på att man ska bli frisk är chansen att det händer större.
med andra ord. Ge inte up och tro på att du blir frisk, lita inte på läkarna.

Det är som med militären.
Mamma tor du klara detta (visar 10%)
Du tror du klarar detta (visar ca 30%)
Vi (militären) Vet att du klarar detta (visar ca 80%)

Läkarna är "mamma" i denna tabellen... ;)

Håller tummarna Torstein, ge inte upp. :tummenupp

Nu lider jag verkligen med dig...
Inte för det hjälper men du har min sympatier iallfall.

/ K

Kungen skrev:
2582548 Jupp det finns även se som åker vasaloppet MEN de måste byta ut skiten typ var femte år. och jag hade förhoppningar att röra mig liiite mer än en 75:åring

Min 75-åriga farfar provsatt min Mille i höstas och tyckte att "den var ju stor men jag vill inte åka så fort"... ;) Han provkörde även min Honda CB125:a när han hade problem med ena höften och det tyckte han var lite skoj... :)

Kämpa på, du kommer igenom det här..! :tummenupp

Tråkigt att höra Torstein !

Men vi hoppas att prognosen är överdrivet försiktig och att det går bättre/fortare så vi ser dig på en TT snart igen :krama

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back