Tur att man upptäckte DET i tid!

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
Jag slog en flukt idag på kedjan och upptäckte att clipset till kedjelåset var väck!!
Ett bra tips för er med clips/kedjelås är att lägga en dutt med silikon gärna orange eller någon annan gräll färg så reagerar man lättare OM låset skulle vara väck! Första gången för mig på de 8 år jag har åkt hoj....

:skrämd

Se till att montera kedjelåset åt rätt håll så behöver man inte vara orolig att det ska trilla av :tummenupp

DumDum skrev:
:skrämd

Se till att montera kedjelåset åt rätt håll så behöver man inte vara orolig att det ska trilla av :tummenupp

Ähmm... jo. Det finns inga garantier för att det sitter för det. Najtråd och silikon är så nära garanti man kan komma. Inte ens det är 100% säkert, dock.

Mattias skrev:
Ähmm... jo. Det finns inga garantier för att det sitter för det. Najtråd och silikon är så nära garanti man kan komma. Inte ens det är 100% säkert, dock.

Ok, har bara aldrig hört talas om att det släpper ifall det är rätt monterar under mina tio år som hojåkare. Men men, jag lär mig något nytt var dag. Tack.

Ska nog sluta posta ett tag innan jag gör bort mig helt. :rodnar (Uppskrivning i morgon och hjärnan har kokat för länge sedan)

Sluta inte posta! Alla har naturligtvis inte samma erfarenheter. Alla inlägg är välkomna. (Utom M5-relaterade...)

Släng kedjelåset, köp en länk och nita länken så behöver du inte bekymra dig.

Ett kedjelås är aldrig 100% säkert trots silikon och najtråd men en bit på väg åtminstone.

Nita kedjan och kör bekymmersfritt.

UrbanTiger skrev:
Jodå, har tappat två stycken trots att dom monterats rätt.
Numera rentvättat och förseglat med kontaktlim.

Du vet väl att kontaktlim blir sprött med tiden om det utsätts för vatten ?
Såvida det inte är en speciell sorts lim som de lär ha till den marina sidan...
Eller du kanske är en "solskensknutte" som inte tvättar din hoj någon gång ? :crash :p

Har haft samma problem med kedjelåset. Det trillade dän varje åktur. Köpte nytt lås 7 ggr (dyrt i längden, 65 kr/st) innan jag bytte hela drivpaketet, vilket ändå hade behövts göras. När jag skulle ta bort kedjan så visade det sig att låset satt fast som fan, blev tvungen att såga av kedjan. Den nya kedjan nitade jag ihop, med hammare o yxa (smidigt).

Har aldrig tappat kedjelåset under 10 år med hoj ......

Men jag har lykats köra av 3 st kedjor ......

Har haft änglavakt .... klarat motorn alla ggr........

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph