Tullinge

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag var på Tullinge idag o busade av mig lite. Det är ju en helt fantastik öde motorstadium som bara ligger o väntar på att tas i bruk. Jag gjorde mig en egen gp-slinga där med taxibanorna, så det blev bra svängigt.
Slutställning i loppet:
1. GL
2. --
3. --
Nytt race på Onsdag. :rolleyes:

Damen har varit där å rejsat för länge sen, men jag trodde de hade grävt sönder och spärrat av för dylikt bus numera? :va

Själv har jag aldrig satt min fot där... (snel vove) :D

Vore inte det ett ypperligt tillfälle att fota folk som vill skrapa knäna i marken?
Låt dom köra runt runt i en jättestor cirkel.
Vante det fiffigt, så säg?

Last edited:
Precis..samt att det är väl ändå mindre olagligt att vara där än att skrapa Bult.

Nja. Ramsne vill väl hålla på o leka med sin enhjuling. M1cke kan ju koka wurst, så kanske han får lite sug i blicken

Precis..samt att det är väl ändå mindre olagligt att vara där än att skrapa Bult.

Tveksamt..

Dom gånger man vart där o kört har det inte tagit många minuter innan någon kommit o klagat...
Men det kanske e ändrat sen dom börja gräva där.

Tveksamt..

Dom gånger man vart där o kört har det inte tagit många minuter innan någon kommit o klagat...
Men det kanske e ändrat sen dom börja gräva där.

Nä, klart att det inte gillas. Men ingen utomstående kommer till fysisk skada iaf. Och det finns inga dumma träd som kan hoppa på en. Jag kände mig iaf ganska "avlekt" och dyngsvettig efter en stund där , så resan på Bulten blev betydligt lugnare :)

var inte modellflygplansgubbarna där å tjöta om att ringa polisen? senast vi var där bestämde sig en gubbe för att ta tag i det själv istället. körde på en kille med sin van och körde chickenrace mot mig och polaren :mad:

slutade med att han vart övermannad och hans bilnycklar landade ute på åkern. (det kan inte jag ta åt mig äran för dock)

vi har även blivigt filmade av snubben som har körskolan.

var inte modellflygplansgubbarna där å tjöta om att ringa polisen? senast vi var där bestämde sig en gubbe för att ta tag i det själv istället. körde på en kille med sin van och körde chickenrace mot mig och polaren :mad:

slutade med att han vart övermannad och hans bilnycklar landade ute på åkern. (det kan inte jag ta åt mig äran för dock)

vi har även blivigt filmade av snubben som har körskolan.

Det fanns en skylt som visade var piloternas mark började, och det respekterade jag hyfsat. Det var inga bilskolor närvarande vid det här tillfället.
Man kan ju tycka att på ett flygfält borde man kunna samsas.
På jobbet har vi fått godis som vi skall dela ut till griniga kunder, skulle det kunna funka här?.

Sjukt dåligt med lekställen utan gnäll, en annan vågar ju inte leka så mycket på gatan pga. prövotid fram till november.
Vore rätt snopet att bli av med lappen innan november :p

Vem äger marken då? Kanske går att diskutera med dom.

Sjukt dåligt med lekställen utan gnäll, en annan vågar ju inte leka så mycket på gatan pga. prövotid fram till november.
Vore rätt snopet att bli av med lappen innan november :p

Vem äger marken då? Kanske går att diskutera med dom.

Dåligt att man inte ens kan köra på en nedlagd flygplats, det får ju ställen som Bulten att få fler besökare..
/S

Det var inga bilskolor närvarande vid det här tillfället. Man kan ju tycka att på ett flygfält borde man kunna samsas. På jobbet har vi fått godis som vi skall dela ut till griniga kunder, skulle det kunna funka här?.

Var glad för att de inte var där. Surare gubbe än mckörskoleläraren/ägaren finns inte. Blidka honom går enbart genom att ta körlektioner i hans skola, vilket aldrig blir intressant efter den uppläxningen.

Det där är helt mot mina principer men det lät jävligt roligt :) Köra chickenrace och köra på folk är inte så OK så ni har mitt OK.

Var där och körde på körskolans fin fina högfartsbana litegrann i söndags med farsan. Det va helt tomt men vinkade till någon körskola som va ute och åkte påvägen hem.

Verkade inte vara några problem.. dessa flygplansnördar som körde modellplan fanns på andra sidan av flygfältet så dem åkte jag aldrig och hälsade på. Åkte förbi några cross-gubbar från banan andra sidan vägen som körde upp i skogen också.

Kan tänka mig att det är lite knepigt att ta sig in om man inte åker en offroad-vänlig hoj dock, farsans bmw 650 touchade marken med hasplåten efter en grop påväg ut :D

Kan tipsa om Almnäs utanför Södertälje, mycket asfalt där, nå gammal militärbas. Dock är det ganska grusigt.

Var där och körde på körskolans fin fina högfartsbana litegrann i söndags med farsan. Det va helt tomt men vinkade till någon körskola som va ute och åkte påvägen hem.

Verkade inte vara några problem.. dessa flygplansnördar som körde modellplan fanns på andra sidan av flygfältet så dem åkte jag aldrig och hälsade på. Åkte förbi några cross-gubbar från banan andra sidan vägen som körde upp i skogen också.

Kan tänka mig att det är lite knepigt att ta sig in om man inte åker en offroad-vänlig hoj dock, farsans bmw 650 touchade marken med hasplåten efter en grop påväg ut :D

Det finns en fin grusväg runt. Man behöver inte åka över diken.
Om man sköter sig och inte svinkör i närheten av piloterna eller bostadsområdet så kanske man kan vara där en liten stund iaf.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra