Tullinge- sista chansen

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Lastat å klart för årets sista tur på tullinge
för att testa weeliebars setupen

Ekonomi renoverad motor dock med nya lager

( att man aldrig ger upp :gnissla :huvet )

andersson turbo skrev:
Lastat å klart för årets sista tur på tullinge
för att testa weeliebars setupen

Ekonomi renoverad motor dock med nya lager

( att man aldrig ger upp :gnissla :huvet )

Matchrace? :) Jag dock utan stödhjul... loosern bjuder på lunch i tältet? Hm... om jag orkar upp till 0500 dvs.

Efter mycke strul med slut på ström p.g.a felkopplad laddregulator

å diverse halkande hit å dit på halvdåligt däck, så blev det en sista desperatrepa med mycke däckvärmning ala Brinken (tips)

Så blev det personbästa på 8.43/ 274 så man får ju va rätt nöjd ändå :banana

Bifogat

• timeslip.jpg
    timeslip.jpg
    92.1 KB · Visningar: 116
Last edited:
Fäste fanns det och blev över, iaf innan glykol- och oljeblandningen på banan blev allt för tjock på slutet och daggen började lägga sig. Efter körning #2 "ledde" Peter med 3 tusendelar, jag på 8.753 mot Peters 8.750. Sen slog han till med en 8.43, fast då hade man redan packat ihop i lunchtältet - klockan 19.05. Fast Peter "vågade" inte köra utan stödhjul idag som de TUFFA killarna klarar sig utan. :hihi :näsblod

En intressant upplevelse var det iaf, kall och knastertorr luft gjorde framhjulet väldigt lätt idag. Inte förrän på femman kunde jag skafta på fullt. Väldigt otäckt när framhjulet landar här å där och hojens riktning ändrar sig lite från touch-till-touch. Wobbel wobbel! Mjae, så går det när man kör Super Motard på strippen, dvs med 15 cm markfrigång. Peter kan nog berätta mer om den typen av upplevelser!

/safe home med bucklan...

andersbrink skrev:
Fäste fanns det och blev över, iaf innan glykol- och oljeblandningen på banan blev allt för tjock på slutet och daggen började lägga sig. Efter körning #2 "ledde" Peter med 3 tusendelar, jag på 8.753 mot Peters 8.750. Sen slog han till med en 8.43, fast då hade man redan packat ihop i lunchtältet - klockan 19.05. Fast Peter "vågade" inte köra utan stödhjul idag som de TUFFA killarna ...

JOO men din är ju mycket längre än min så nåt måste jag ju ha som kompensation :D

Det är coolt med stödhjul :tummenupp
Jag testade för första gången i Fredags och ska nog aldrig köra utan igen.
Turbo Bonneville 900cc, 1500 lång, gatdäck, 1500 lång wheelibar med ett hjul:
1.557/6.21@181 på första repan, sen sög jag in en kabel turbon :rolleyes: Men körde ändå 6.30 med rykande turbo. Kvalsist i supertwintopgasbike men inte mycket efter, nästa år tar jag dom :yoparty

Körde även min streetbike men gissa hur det gick när man kom direkt från en stödhjulshoj?? Högt och fint blev det.

Har ingen film på 6.21 repan men en 6.4 är kanske bättre än inget? Misständer grovt men det var loggern/bredbandslambdan som tog lite mycket ström. Det som låter som en twosteep i starten är varstoppen, funka det med.
turbo-bonnie-med-stödhjul

andersson turbo skrev:
JOO men din är ju mycket längre än min så nåt måste jag ju ha som kompensation :D

Last edited:
As-tufft! Lite vassare interna motordetaljer över vintern, 3 bars laddtryck och du bli vass - och ännu större publikfriare!

Lite att tänka på, med gatdäck måste du även värma däcksidorna eftersom däcket "kollapsar" vid starten och att det är inte så mycket i mitten som greppar utan det trycks in så att det blir de två däcksidorna istället som försöker greppa. Låt filma däckavtrycket vid starten nästa gång så ser du vad som händer med hojen om/när det spinner i starten.

ps. lajna upp i ett "pro-mod spåret" och inte som på filmen, halvvägs in på spillet från bilarna oljetråg. ds.

jojje1963 skrev:
Det är coolt med stödhjul :tummenupp
Jag testade för första gången i Fredags och ska nog aldrig köra utan igen.
Turbo Bonneville 900cc, 1500 lång, gatdäck, 1500 lång wheelibar med ett hjul:
1.557/6.21@181 på första repan, sen sög jag in en kabel turbon :rolleyes: Men körde ändå 6.30 med rykande turbo. Kvalsist i supertwintopgasbike men inte mycket efter, nästa år tar jag dom :yoparty

Körde även min streetbike men gissa hur det gick när man kom direkt från en stödhjulshoj?? Högt och fint blev det.

Har ingen film på 6.21 repan men en 6.4 är kanske bättre än inget? Misständer grovt men det var loggern/bredbandslambdan som tog lite mycket ström. Det som låter som en twosteep i starten är varstoppen, funka det med.
turbo-bonnie-med-stödhjul

Hehe, tack för tipsen.
Jag stod i mitten för jag skulle ha mycket vingelmån, är rätt smal bana och det var inte alltid det gick rakt.. har ju bara kört 5 repor med stödhjul.
Mer volym ska det bli, 2 liter är gränsen i STTG (med överladdning) och min motor lät som ett spädbarn sidan om dom andra. Dubbla kompressorer på en 2 liters HD med rören ut på min sida för ett jävla liv, om nån undrade.

Jaha då vet man att de går att åka mitten åttor å förmodligen låga åttor med ett par stödpinnar å ett halvslut bakdäck

Jag tänkte dock sälja iväg lekswingen å stödhjulen om det är nån som är intreserad

Bild från förra svängen på tullinge

Bifogat

• tullinge-funny 001.jpg
    tullinge-funny 001.jpg
    137.6 KB · Visningar: 119
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage