4:20
Ett fuckobarn...
Hallå, tänkte om någon här inne har lite mer erfarenhet av tullen, och deras avgifter osv...
Det är såhär att jag har köpt ett helt nytt set kåpor till hojjen, på Ebay.
och nu när skiten äntligen har landat i sverige, så självklart så åker man på att betala avgift till tullen.
Fick brev hem idag ifrån posten, som lyder så här:
KUNDBREV
För att kunna behandla er försändelse behövs ytterligare information enligt specifikation nedan.
Var vänglig att komplettera och posta det till oss tillsammans med detta meddelande,
eller skicka in kompletterande uppgifter på mail till oss.
Försändelse id: xxxxxxxxxxxxx
Avsändare: xxxxxxxx
Land: HK "hongkong"
Vikt: 10
innehåll:
SAKNADE UPPGIFTER:
kvitto eller någon annan betalningshandling som styrker varuvärdet, varubeskrivning vad innehåller försändelsen
..................................................................................
Går det inte bara att säga att det var en gåva ifrån någon man känner i kina?
som ett tex...
Har varit med om exakt detta engång tidigare, och det var när jag köpte min CDI unit, ifrån hongkong.
men då orkade jag inte bry mig så jag betalade skatten och såg glad ut.
Vad ligger Skatten på i %%% ? är det 25% ? eller mer? mindre kanske?
Mvh //

Det är såhär att jag har köpt ett helt nytt set kåpor till hojjen, på Ebay.
och nu när skiten äntligen har landat i sverige, så självklart så åker man på att betala avgift till tullen.

Fick brev hem idag ifrån posten, som lyder så här:
KUNDBREV
För att kunna behandla er försändelse behövs ytterligare information enligt specifikation nedan.
Var vänglig att komplettera och posta det till oss tillsammans med detta meddelande,
eller skicka in kompletterande uppgifter på mail till oss.
Försändelse id: xxxxxxxxxxxxx
Avsändare: xxxxxxxx
Land: HK "hongkong"
Vikt: 10
innehåll:
SAKNADE UPPGIFTER:
kvitto eller någon annan betalningshandling som styrker varuvärdet, varubeskrivning vad innehåller försändelsen
..................................................................................
Går det inte bara att säga att det var en gåva ifrån någon man känner i kina?
som ett tex...
Har varit med om exakt detta engång tidigare, och det var när jag köpte min CDI unit, ifrån hongkong.
men då orkade jag inte bry mig så jag betalade skatten och såg glad ut.
Vad ligger Skatten på i %%% ? är det 25% ? eller mer? mindre kanske?
Mvh //