Tuffaste sporten

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag inser det omöjliga i frågan men vilken är den tuffaste sporten att utöva? Jag tänker då i termer av...testosteron. D.v.s. inte någon liten italiensk fortbollsspelare som får ont så fort någon nuddar honom och som sliter med vilken Armani-kostym han ska ha på sig imorgon. Mer lite åt Australiensisk fotboll, lacrosse och liknande. Måste finnas en del obskyra idrotter där brutna fingrar är en del av spelet...

(Jag förnekar inte att det alla idrotter är tuffa på elitnivå eller att smärta är en del av kampsportarens vardag utan söker mer lite udda manliga grejer.)

MMA borde ligga bra till. Fotboll verkar inte så bra för hälsan heller. Men det verkar vara värst för publiken.

Last edited:
Vattenpolo och undervattensrugby är inget för hjärtsvaga...

Sent from my ST17i using Tapatalk

Bobsledge mennar vår kära Jeremy Clarkson att ska bland det jävligaste sporter som finns. Där varje åk är livsfarligt.

Ska du försöka slipa bort Dr Phil-imagen och hitta något att göra som imponerar på Bazooka?

Svårt att säga vilken som är den tuffaste sporten. På ett individuellt plan borde inte Iron Man tävlingarna hamna högt upp på listan?

Rysk roulette? Dragracing med top fuel - när det går snett så är det mindre kul att sitta i en liten bur i 500 knyck omgiven av ett eldhav.

Fast jag vet inte, rytmisk gymnastik kan nog få vilken karl som helst att få puls - trikåer som skär upp i ändalykten och problem med att hålla takten...

Svårt att säga vilken som är den tuffaste sporten. På ett individuellt plan borde inte Iron Man tävlingarna hamna högt upp på listan?

Har en polare som är bland toppen i Sverige på triathlon. Han är ju sjukt vältränad och så, men tycker inte han är tillräckligt hård för att klassas som bland de tuffaste idrottarna liksom. Jag misstänker att Bonnie vill ha mer brutna ben och näsblod?

Tror inte några sporter är direkt testosteron-aktiviteter efter att man utövat dom ett tag. Exempelvis en boxare med för mycket testosteron tror jag ganska säkert blir en dålig boxare som kommer göra misstag och bli nerproppad av en kyligare motståndare.

Jag vill ju intuitivt säga att triatlon är "hårdast" men jag är inte ens säker på det. Det kan mycket väl var så att t.ex 200m löpning kräver betydligt hårdare mental kontroll över sin smärttröskel eftersom man där jobbar mot mjölksyran på ett helt annat sätt än man kan göra i långa lopp. Men jag har inte tävlat i någon av formerna så...

Enduro tex anses ju som tyngre än motocross bara för att man kör i kanske 3 timmar istället för 30min. Men min personliga erfarenhet är att crossen istället blir så mycket intensivare att jag direkt efter målgång känner mig betydligt mer slut efter en crosstävling.
Under en crosstävling har jag en snittpuls på 170-175 men i enduro snittar jag 150-160 så det är inte direkt självklart vad som är jobbigast.

Återhämtningen går ju dock snabbare efter en crosstävling.

Krav Maga i dess rena form tänker jag kan ligga bra till... Kampkonst med militära ursprung, designad att döda utan frågor och konstigheter. Innehåller allt ifrån pungsparkar till utpetande av ögon, slag med gevärskolv, kniv- och bayonettekniker... "Fulknep" är ett ebgrepp som inte finns i sportens vokabulär, en ganska otrevlig historia helt enkelt. Utvecklad för militära ändamål, "Gör er av med fienden fortast möjligt och gå direkt på nästa" kan man väl säga är grundtanken...

Han höjer insatsen från att sitta på crosstrainern och kolla på film. :pika

Det är svårt att sitta på en crosstrainer... :mattias
Men att lämna hemmet och filmtittande för att sporta med andra låter alldeles för läskigt. Sånt överlämnar jag till alla tuffa och modiga. Går man ut kan man ju skada sig.

Bergsbestigning är nog tufft många som aldrig kommer ner igen och syrebristen på höga höjder

Jag misstänker att Bonnie vill ha mer brutna ben och näsblod?
Precis! Trots allt finns det massor av udda, konstiga sporter i världen varav en del måste vara av typen "Bara-för-folk-som-har-vikingablod-i-kroppen" och därför bara utövas av 14 personer boende på en dimmig ö utanför Skottlands kust där Whisky anses vara den optimala energidrycken eller av indiander i Anderna som ägnar periodpauserna åt att offra barn till Gudarna. (Ta nu inte detta sista för bokstavligt!)

Precis som Korivs antyder måste jag jobba med min manliga image...

Vi satt ett par killar/gubbar och pratade om manliga idrotter en dag. Svårt att definiera "manligt" men det brukar betyda tufft, skitigt, smärtsamt och obekvämt. Manligt verkar ju ibland vara synonymt med korkat.

Tazerball var ju suveränt som tips!

Vi satt ett par killar/gubbar och pratade om manliga idrotter en dag. Svårt att definiera "manligt" men det brukar betyda tufft, skitigt, smärtsamt och obekvämt. Manligt verkar ju ibland vara synonymt med korkat.

Tazerball var ju suveränt som tips!

I så fall tycker jag ren simpel boxning, primitivt, enkelt och hårt.

Fast tazerball är ju en god kandidat. Men som i all annan lagidrott så tror jag det blir för lång tid mellan "smällarna".

Krav Maga i dess rena form tänker jag kan ligga bra till... Kampkonst med militära ursprung, designad att döda utan frågor och konstigheter. Innehåller allt ifrån pungsparkar till utpetande av ögon, slag med gevärskolv, kniv- och bayonettekniker... "Fulknep" är ett ebgrepp som inte finns i sportens vokabulär, en ganska otrevlig historia helt enkelt. Utvecklad för militära ändamål, "Gör er av med fienden fortast möjligt och gå direkt på nästa" kan man väl säga är grundtanken...

Nu är väl inte Krav Maga en sport utan mer en självförsvarsteknik/stridsteknik. I dagens samhälle vore det kanske inte så dumt att ha lite grunder i det :näsblod

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025