TSR HRC-prylar

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tja!

Provar att bestalla fran lite olika stallen just nu, for att se vem/vilka jag gillar bast. Har hittills bra erfarenheter av GPC MOTO i USA samt UK Road&Race i GB.
Tankte nu gora en ganska stor (for mej iaf) bestallning hos TSR i Japan, och skulle garna fa lite synpunkter fran er andra hur ni upplevt dem?

Leveranstid?
Fraktkostnad fran Japan?
Okej med "gift wrapped" for att slippa tull?

Kort sagt, hur ar de att gora business med?

Tacksam for svar/Lasse

Jag har beställt 99% av mina saker inkl hoj därifrån och det är helt ok. Jag gjorde bara en excel med vad jag ville ha (part no, & antal) och skickade den sen till Toru som har TSR.
Leveranstiderna var ok, men jag har aldrig bett om få det sänt som en gåva. Hans engelska är inte 100 så det skulle säkert bara göra saker värre.
Du skulle ju kunna be honom att ta bort den sista nollan på allt i leveranssedeln så får du 90% rabatt på tull&moms…

Jag har beställt 99% av mina saker inkl hoj därifrån och det är helt ok. Jag gjorde bara en excel med vad jag ville ha (part no, & antal) och skickade den sen till Toru som har TSR.
Leveranstiderna var ok, men jag har aldrig bett om få det sänt som en gåva. Hans engelska är inte 100 så det skulle säkert bara göra saker värre.
Du skulle ju kunna be honom att ta bort den sista nollan på allt i leveranssedeln så får du 90% rabatt på tull&moms…

Toru sitter väll i Holland och har hand om den Europeiska försäljningen!? En del grejer skickas således direkt från Japan och en del vänder i Holland först...?? Har jag för mig iaf.

/Joakim

Edit: Kolla vad man kan hitta!

TSR Worldwide Ltd.
TSR Worldwide independent company that was established in July 2004 by Toru Furumaya as world supplier of motorcycle racing and street parts.This is former company from TSR Worldwide Ltd in UK that Toru operate in UK from 2001. Just move from UK to Holland in 2004.

Hej!

Vem ar Herr Nordgren? Varfor bestaller du genom honom?

/okunnig nyborjare Lasse :)

Nordgren har kört 2-t racing länge och är tidigare svensk mästare i 250GP, han driver nu team och är således på alla tävlingar. När jag började fråga om olika saker dök hans namn alltid upp och till slut råkade jag köpa en hoj av honom också. :D

Här är hans profil på SH: http://sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=1342

Många beställer delar genom honom och det gör att man kan köpa mindre mängder utan att bekymra sig om frakter m m. Kolla med honom om Aspen soppa och Motul olja också.

Ahhh!

Sa far man bada i ett ltet hav av sma pasar med HRC-lappar pa igen. Funkade ju perfekt aven med TSR!

/Lasse

Bifogat

• HPIM1263.JPG
    HPIM1263.JPG
    49.1 KB · Visningar: 136
  • HPIM1264.JPG
    HPIM1264.JPG
    53.6 KB · Visningar: 124
Du hansen! Har du fått några priser på flatkolvarna från vhm? 0.7 ring

Tjena guzzo
inom kort skall du få priserna för 07,har precis gjort klart med ordrarna från japan.Topplocket har jag inte glömt i heller,det gäller fortfarande?
Har kvar att beställa från VHM.luyten.sp125.önskar du något mer?
micke:tummenupp

Tjena guzzo
inom kort skall du få priserna för 07,har precis gjort klart med ordrarna från japan.Topplocket har jag inte glömt i heller,det gäller fortfarande?
Har kvar att beställa från VHM.luyten.sp125.önskar du något mer?
micke:tummenupp

Ja du.. har en lista på grejer,,, Toppen gäller fortfarande. Sedan blir det väl en del kolvar..

*/ ?>
Back