Trygg-Hansa svartlistat

Jag vill inte försvara TH men jag tycker det är dumt att uttala sig när man inte vet vad som ligger bakom ett beslut. Visst kan det tyckas dumt att gå emot ARN men det KANSKE finns en anledning som är bra...

erik skrev:
Jag vill inte försvara TH men jag tycker det är dumt att uttala sig när man inte vet vad som ligger bakom ett beslut. Visst kan det tyckas dumt att gå emot ARN men det KANSKE finns en anledning som är bra...

Du har rätt i att det kan verka dumt att uttala sig när man inte vet - men generellt så är det väl ALDRIG bra att inte följa ARN? De ska stå upp för konsumenter som blivit överkörda av bolag. Justa bolag rättar sig efter ARN. Justa konsumenter håller ihop och väljer bort svartlistade bolag...
Men ok, jag lovar att skaffa tidningen och kolla upp vad T-H har att säga om det.

radron skrev:
Svarta lista tar upp företag som vägrat följa ett beslut i Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Det kan till exempel vara en affär, en resebyrå, en bilverkstad eller en kemtvätt som inte gjort rätt för sig gentemot en kund.

ARN har kommit till för att en missnöjd kund ska slippa gå till domstol för att lösa en tvist. När en tvist ska avgöras i ARN finns representanter för båda sidor i tvisten med vid sammanträdet. Besluten som fattas av ARN är inte tvingande. De är rekommendationer och det hör till god sed i affärsvärlden att följa besluten.
radron skrev:
Livbojen blev sänke
Anders är invalidiserad och har förtidspension, men får inte ersättning från sin sjukförsäkring. Allmänna reklamationsnämnden har i tre beslut rekommenderat Trygg-Hansa att betala, men bolaget vägrar. Anders är uppgiven.
– För mig har Trygg-Hansa snarare varit ett blysänke än en livboj.

Last edited:
Jag håller med.

Följer f-bolaget inte ARN så ska de fan svartlistas!!

De flesta bolag har hårda krav som det är, och ARN är vårt sätt att visa att de inte kan leka kungar i sandlådan hur som helst.

TH ---> Röd Sopsäck :tummenner :finger

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...