Trivialiteter

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ser i resultatlistorna att Robin Hålén körde Aprila på årets SM-deltävling i 250 på Karlskoga med tiden 1:12.668. Stämmer det verkligen? Tittar vidare i resultatlistorna och ser Ralf Hellström från Hägersten. Är det någon som ska köra 2005?

Ralf Hellström är väl en gammal 250-förare från "den svart-vita tiden" som numera bor i Amerika, har jag för mig. Samtida med Sandy Berlin och Peter Dahlbom. 1800-tal, nånstans...

Mattias skrev:
Ralf Hellström är väl en gammal 250-förare från "den svart-vita tiden" som numera bor i Amerika, har jag för mig. Samtida med Sandy Berlin och Peter Dahlbom. 1800-tal, nånstans...

Tror han flyttade tillbaka till sverige ungefär samtidigt som SO-finalen var i år? Kommer nog köra med en TSR250.

Ralf skulle vart med på sista SO´t, men hans hojar kom inte hem i tid. Men nästa år lär han nog vara med iaf.

Mattias skrev:

Du lyckas verkligen porträttera honom som förhistorisk. :rofl

Ett misstag att han finns med här?

Robin körde TZ'an i år. 1.11 innan han bröt/vurpade.
Han körde 58.8 förra året på sviestad med sin standard aprilia dock..

edit: Ralf flyttade hem i somras.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Inte illa. Han och Oscar är två personer som jag gärna vill besvära nästa år.

Lite kaxigt, han ligger definitivt i samma liga som cajback och sjöström.
Dock har han gjort lumpen i år, så blev ju tyvärr ingen supersatsning från honom i år.
Lillebrorsan Groucho kan dock bli den som kör hojen nästa år, han körde 1.10 på sista karlskoga i första rejset med hojen, tyvärr vurpade han.

oFFkeFF skrev:
Lite kaxigt, han ligger definitivt i samma liga som cajback och sjöström.
Dock har han gjort lumpen i år, så blev ju tyvärr ingen supersatsning från honom i år.
Lillebrorsan Groucho kan dock bli den som kör hojen nästa år, han körde 1.10 på sista karlskoga i första rejset med hojen, tyvärr vurpade han.

Samma liga som Cajback och Sjöström? Nja, dessa körde ju 1:08 (!!) på Gelleråsen. Hålén 1:11. Groucho körde i mål 13 sekunder före Chris Ash på Knutstorp och körde 1:04 på Sviestads B-race. Har han verkligen kört lika fort som Håkan Olsson på Gelleråsen?

Nyteknik skrev:
Samma liga som Cajback och Sjöström? Nja, dessa körde ju 1:08 (!!) på Gelleråsen. Hålén 1:11. Groucho körde i mål 13 sekunder före Chris Ash på Knutstorp och körde 1:04 på Sviestads B-race. Har han verkligen kört lika fort som Håkan Olsson på Gelleråsen?

Som sagt, tidigare år var Hålén rätt ofta före cajback/sjöström, ibland efter.
De har fightats rätt mycket. Det som skiljde dem åt i år var träning. Medan Cajback och sjöström nött många träningspass/race, har robin legat på luckan.
Att lill-groucho åker så sakta med sin tz125'a har nog mest att göra att den är plågsamt långsam. I 125jr och med 250'in var han sepesnabb..
Håkan har numer kört 1.09 med sin 125'a, så groucho har en bit kvar ändå.. ;)

oFFkeFF skrev:
Att lill-groucho åker så sakta med sin tz125'a har nog mest att göra att den är plågsamt långsam. I 125jr och med 250'in var han sepesnabb. Håkan har numer kört 1.09 med sin 125'a, så groucho har en bit kvar ändå.. ;)

Skulle 1:10 vara "sakta" och satt med en "plågsamt långsam" 125:a?

:va

Nyteknik skrev:
Skulle 1:10 vara "sakta" och satt med en "plågsamt långsam" 125:a?

:va

Jag skrev att han körde 1.10 på sista karlskoga-racet med 250'in, innan han vurpade...

Edit: Jag var inte tydlig nog..

Nyteknik skrev:
Om han körde 1:10 (som Kihlander) första gången på en 250 låter det som något för Guinness rekordbok.

67 . Groucho Västra MK Sköndal Yamaha TZ 3 1:10.689 123,1 -

Han hade testat hojen några gånger i somras innan han körde rejset på karlskoga.
Khilander dunkade för övrigt till med en 1.09 på kvalet. Det finns många duktiga 250-förare...

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025