Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då är det väl inget problem, köp en Triumph!nattvakten skrev:för mej skulle det göra ca 1000 kr i försäkring / år om jag köper triumph, sen är den snyggare
Ska han ha en v-twin så är välvarken trajjan eller TRX-en ett alternativ, sist jag kollade så var TRX850 en parallelltwinpriest skrev:du är ju dum i huvet...
V-twin ska du ha!!!
nerå, provkör bägge! puss
Njaeä...de första årsmodellerna av TT (innan den blev kantig) var inte nån höjdare motormässigt. Obefintligt låg- och mellanvarvsregister med ryckig gång, en del på/av-känsla vid avslag. Dessutom var körställningen något krampartad. Enligt mig, alltså.nattvakten skrev:????kom igen nu, är det ingen som har en 600
Jåke skrev:Njaeä...de första årsmodellerna av TT (innan den blev kantig) var inte nån höjdare motormässigt. Obefintligt låg- och mellanvarvsregister med ryckig gång, en del på/av-känsla vid avslag. Dessutom var körställningen något krampartad. Enligt mig, alltså.
tobbe skrev:En TRX 850 är en gammal hoj med gammal teknik. Schysst vrid har den väl men om man tex jämför väghållningen på TRX'en med TT'n så ligger den mil efter.
Goodstuff skrev:Ganska kvalificerat BS. Tekniken är inte ett dugg "äldre" än på TT:n, förutom insprutningen då. Vad skulle det vara?
Väghållningen är mycket bra på TRX:en men det är vikten som är skillnaden.
tobbe skrev:Ok, kanske lite överdrivet men jag vidhåller att TRX'en är gammalmodig jmf med TT'n. Så vitt jag kommer ihåg har TRX'n en gammaldags fackrörskonstruktion till ram (ja, jag vet att det finns moderna konkurrenskraftiga rörramar, Ducati tex). --edit---
Vilken hoj man ska ha beror ju oxå så mycket på vad man mest ska använda den till...
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |