bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är ju som sugen på att hitta nån lite större hoj i retro stuk än min 250 moppe och sen kanske göra lite små moddningar på för cafe stuk. Har spanat in mig på de tidiga "nya" Bonneville men de verkar inte finnas många på marknaden i norr men har då också börjat titta på de 3-cylindriga Thunderbird modellerna som brukar vara till salu och till hyfsade priser runt 25-30000.
Det enda som jag inte gillar med utseendet på Thunderbird är att den har mono shock bak, en sån här hoj ser ju ut snyggare med dubbla dämpare som på Bonneville och Thruxton. Dock verkar det ju finna potential att ändå kunna få till en hyfsat snygg cafehoj om man byter sadel, styre och avgassystem och sen rensar lite i bakdelen. Vill ju helst ha en hoj från -98 eller tidigare så man inte måste tänka på helfordonsgodkännandet utan kan fixa och modda lite friare.
Vad säger ni om dessa hojar är de nåt att fundera på? Några vanliga fel eller nåt man ska se upp med? Hur upplevs dom i övrigt då det kommer till köregenskaper?
Det enda som jag inte gillar med utseendet på Thunderbird är att den har mono shock bak, en sån här hoj ser ju ut snyggare med dubbla dämpare som på Bonneville och Thruxton. Dock verkar det ju finna potential att ändå kunna få till en hyfsat snygg cafehoj om man byter sadel, styre och avgassystem och sen rensar lite i bakdelen. Vill ju helst ha en hoj från -98 eller tidigare så man inte måste tänka på helfordonsgodkännandet utan kan fixa och modda lite friare.
Vad säger ni om dessa hojar är de nåt att fundera på? Några vanliga fel eller nåt man ska se upp med? Hur upplevs dom i övrigt då det kommer till köregenskaper?