Triumph Thunderbird 900

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är ju som sugen på att hitta nån lite större hoj i retro stuk än min 250 moppe och sen kanske göra lite små moddningar på för cafe stuk. Har spanat in mig på de tidiga "nya" Bonneville men de verkar inte finnas många på marknaden i norr men har då också börjat titta på de 3-cylindriga Thunderbird modellerna som brukar vara till salu och till hyfsade priser runt 25-30000.

Det enda som jag inte gillar med utseendet på Thunderbird är att den har mono shock bak, en sån här hoj ser ju ut snyggare med dubbla dämpare som på Bonneville och Thruxton. Dock verkar det ju finna potential att ändå kunna få till en hyfsat snygg cafehoj om man byter sadel, styre och avgassystem och sen rensar lite i bakdelen. Vill ju helst ha en hoj från -98 eller tidigare så man inte måste tänka på helfordonsgodkännandet utan kan fixa och modda lite friare.

Vad säger ni om dessa hojar är de nåt att fundera på? Några vanliga fel eller nåt man ska se upp med? Hur upplevs dom i övrigt då det kommer till köregenskaper?

Blev en fel post i denna kategori, hur fasen raderar jag inlägget

Har läst på lite på nätet men det hade ju varit roligt att höra om nån här som äger, ägt en sån där hoj tycker. Då man läser om dom så verkar dom ju inte vara ganska driftsäkra men kanske lite tunga, effekten räcker nog till åt mig då jag inte är ute efter nån fartmaskin.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back