Triumph Thunderbird 900 -02

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Håller på och hjälper morsans gubbe att hitta hoj. Har efter diverse skrämselskott om Virago och Intruder fått in honom på lite bättre spår.

Han har nu på eget bevåg hittat en Triumph Thunderbird 900 från 2002 som han gillar. Eftersom jag är helt grön på Triumph undrar jag nu om någon har erfarenhet av ovan nämnda modell.

Andra alternativ har varit Hornet 900 och Bandit 1200, så utlåtanden om dessa modeller emottages gärna också.

Har ägt en och tyckte den var toppen. Bytte till en speed triple för jag ville ha lite mer pulver.

Bara att köpa men PM om du vill ringa å fråga nåt orkar inte skriva, tjejen har ju en sån ombyggd.

Har ägt en och tyckte den var toppen. Bytte till en speed triple för jag ville ha lite mer pulver.

Bara att köpa men PM om du vill ringa å fråga nåt orkar inte skriva, tjejen har ju en sån ombyggd.

Låter bra, ska se om han får tummen ur.

Är det någon större skillnad mot andra modeller som t.ex. Thruxton, Bonneville etc. eller är det typ samma motor fast lite annat stuk på hojen bara?

EST: Jag hör kanske av mig, har ju fortfarande inte varit förbi och kollat på ditt bygge heller.

Jag är inte så bra på T-bird, men det är en annan hoj än Bonnie och dess syskon. Thunderbird har en trecylindrig maskin på 885 cc. Bonneville, Thruxton, Scrambler m fl har en twin på 865, eller i vissa fall 790 cc. Skillnader i chassie, bromsar o dyl får någon annan svara på! :)

Last edited:
Jag är inte så bra på T-bird, men det är en annan hoj än Bonnie och dess syskon. Thunderbird har en trecylindrig maskin på 885 cc. Bonneville, Thruxton, Scrambler m fl har en twin på 865, eller i vissa fall 790 cc. Skillnader i chassie, bromsar o dyl så någon annan svara på! :)

Det där visste jag faktiskt redan nu när du säger det. Ibland går inte hissen hela vägen upp. :brinnerup

Det som skiljer är att den är 3 cylindrig Thunderbird är 5 växlad Sporten är 6 & har dubbla skivor fram + mer ställbar fjädring. De är nertrimmade som alla gamla Trajjor men tjejens fick vi ut 74 bakhjulshästar med öppnaluftfilter & spätt genom dämparna + ombestyckningg då..) Den blev så här : http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=71731&ordning=desc
Men det som brukar var är att de är pissiga att få igång när de stått har litet batt & för små lågfartsmunstycken orginal annars så är det en jävligt skön hoj som hon fåt framhjulslytf vid rödljusen med så klart roligare än det andra skiten in kollat på + att de går helt ok att svänga med. Nu hade jag lite mera tid ungarna sover & jag har öl.
Du är välkommen förbi.

Var och kikade på objektet härom dagen. Allt såg bra ut och morsans gubbe förvandlades plötsligt till en 8-åring på julafton, så det blev affär. Blir hämtning under helgen.
Tackar för hjälpen.

P.S.
Snart är det vår.
D.S.

Kul alltid trevligt med lite fler Trajjor i stan.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back