MagnusK skrev:
Det är nog så som du säger men både Australien och England har godkänt 675'an. Hoppas att Supersport(FIM) och/eller SVEMO följer samma exempel.
Som sagt, man får nog om man frågar. Om man planerar deltagelse i svenska ss600 eller Rookie600 och kontaktar svemo, så borde man få en tillåtelse. Föutom England och Australien så har minst två distrikt i USA godkänt 3-cylinder 675cc. Det var visst østkusten och midwest. Man skulle bara ansöka.
Det stora mäktiga FIM har en ordförande i dessa frågor som sätter sig på tvären i vart fall för 2006. Det antyds att han har bindningar til Ducati. Dvs, FIM behåller 2-cyl 750cc och 4-cyl 600cc. Löjligt, efterson 3-cyl 675cc passar perfekt i mitten. Vi får se vad FIM säger inför 2007. Men som sagt redan i år så är 3-cyl 675cc godkänt i engelska SuperSport och det är flera förare (rookies?) som köpt en Daytona 675 till den engelska ss600 raceserien. Dock bara privatförare. Ingen support från Triumph fabriken ännu.
Själv har jag dessvärre inga stålar till en 675 hoj. Får nöja mig med att leka på min gamla akterseglade 955 i ERF i år. Så har man något att skylla på när man kommer bak i fältet: Hojen väger 30kg mer, har 30 hästar mindre, och är 9 år äldre. Alltså 69 goda ursäkter, he, he.

Men kul blir det ändå. Trots att man är en långsam amatör.
Har dock två danska polare som ställer upp i ERF med en Daytona 675 i år. Det blir två danska och en svensk förare i teamet. Jag ser fram emot att bli frånkörd av den nya Daytona 675. I ERF serien har man inga kubikbegränsningar så 675 är inget problem. Dom får startnummer 68. Med lite tur kan dom komma mitt i fältet mot alla duktiga 1000 kubikare, medan min gamla 955 får komma näst sist men dock i mål om allt går bra.
Kris955