Trist! Ännu en dödsolycka...

Status
Ej öppen för fler svar.
Farligt när man inte behärskar saker som man tror..

Trist som fan är det.
 
Någon från RR som känner till personen ifråga? Det är livsfarligt med mitträcken. I Norge har de redan upptäckt det och försöker åtgärda problemet med en skyddsanordning mellan stolparna. Det skulle hindra motorcyklister att kana rakt in i mittstolparna. :död
 
twinner skrev:
Farligt när man inte behärskar saker som man tror..

Trist som fan är det.

Vad menar du? Hur ska man kunna lära sig nåt om man inte provar innan man kan?
 
Rymding skrev:
Vad menar du? Hur ska man kunna lära sig nåt om man inte provar innan man kan?


Man kanske kan träna där de inte finns vägräcken...
De framkommer ju inte så mycket om hur snabbt han körde o så men de hela är helt klart väldigt olyckligt! :(

Olyckor kan ju iofs hända överallt.
 
ZZR-1200 skrev:
Det är livsfarligt med mitträcken.
På motorväg så är det lika livsfarligt utan mitträcken, kommer man över i motsatta fil så är man död. Mitträcken räddar långt fler liv än de tar, men visst borde det kanske gå att säkra upp dem på något sätt.

Men att säga att mitträcken är livsfarliga stämmer inte.
 
Men att säga...

De mitträcken som kan skala oss = osthyvel syndromet, känns ju som om dom är rätt så onödiga även om dom håller oss motorcyklister på "rätt sida" om vägen så länge vi inte kör omkull...
 
sgtpepper skrev:
Men att säga att mitträcken är livsfarliga stämmer inte.

Utan mitträcke finns ju chansen att du glider ner i diket istället för att bli strimlad. Mitträcke är bra livförsäkring för bilister, men för oss som åker hoj är det livsfarligt (om/när man går omkull)
 
Med tanke på alla rattfyllerister i trafiken så är mitträcket
mycket positivt, tycker jag.
Men det är ju inget man skulle vilja vurpa in i förståss !
Men går nog att fixa ännu bättre, som norrmännen gjort.
 
iskalla_killen skrev:
Utan mitträcke finns ju chansen att du glider ner i diket istället för att bli strimlad. Mitträcke är bra livförsäkring för bilister, men för oss som åker hoj är det livsfarligt (om/när man går omkull)


Det handlar inte bara om MC, tänkt på vad skulle hända om en tankbil drar in i räcket?? Det kommer att hamna på fel sida vägen och denna gången på sidan. Inte en smart lösning!!

Chafför med ABCD behörighet!!!
 
Det är många lastbilar som kört in i räcket, och de verkar hålla sig på sin sida av vägen!

Oerhört tragiskt!! MEN varför skall man ut och "leka" på vägar med wire?? Som mc förare kan man faktiskt välja sina vägar, och måste man köra wireväger, så kör man normalt o håller hastigheten så är det ingen större fara, personligen unviker jag dem, och tar alternativa vägar.
 
ostebo skrev:
Det handlar inte bara om MC, tänkt på vad skulle hända om en tankbil drar in i räcket?? Det kommer att hamna på fel sida vägen och denna gången på sidan. Inte en smart lösning!!

Chafför med ABCD behörighet!!!

Nää, du menar att den skulle välta?
Vad vet du om det förresten, du får inte ens köra släp... :7peta
 
ja visst fan e de tråkigt när de händer..
ja kör bärgare i trollhättan så ja får ju se en del.
å de e oftast bara soper kvar om dom varit inne i wire räcke.
å blev jävligt förbannad när dom lansera dom "nya" räckena. nån dum jävla idiot som mena på att dom nya räckena va jätte bra.å sa att den klarar å ta upp kraften från en bil men inte en lastbil..å de lovar ja att den inte gör..
va tror ni ett 60 tons ekipage väger i 80 km/h??å mc då??
då svara fan skapet bara...nån får väl ofra sig..så tycker i alla fall inte ja de ska vara..inget kul att komma till en olycksplats å hitta nån i delar..
tänk på de grabbar å tjejer som gillar att gasa..även jag då :hihi
gasa gärna..på rätt ställe...
 
Det är inte så lätt det här med mittavspärrningar på motorväg.

I första hand får man nog se det som "DamageControl", dvs man är inte betjänt av att trafik i mötande körfält drabbas vid en olycka då kraften vid en ren frontalkollision ökar med kvadraten av totalhastigheten.

I andra hand så måste man kompromissa, vilka är det som färdas på en motorväg och vilka är mest olycksbenägna i förhållande till antal färdande?

Det borde vara flest personbilar mellan 1200-1800kg, sedan långtradare och sist men minst MC.

Eftersom det inte finns någon bariär som snyggt klarar av att rädda liv och lem på alla dessa kategorier av olyckor så blir det fram med miniräknaren:
Dvs hur bär man sej åt för att totalt sett spara liv och kroppsskada?

När jag färdas på hoj kanske jag inte är så nöjd med det men sitter jag i bilen känns det hyggligt säkert :rolleyes:
 
Last edited:
Matthias skrev:
/.../ då svara fan skapet bara...nån får väl offra sig.. /.../

Du får väl fråga honom om han är beredd att offra sig lite & sedan ta ut honom på en runda... :näsblod
 
iskalla_killen skrev:
Mitträcke är bra livförsäkring för bilister, men för oss som åker hoj är det livsfarligt (om/när man går omkull)

Tingvall har ju sagt att mitträcket inte är så farligt eftersom mc-åkare glider under vajrarna vid eventuell olycka. :kocko :kocko :kocko

Tack för personer som honom i beslutspositioner.
 
Rickard skrev:
Tingvall har ju sagt att mitträcket inte är så farligt eftersom mc-åkare glider under vajrarna vid eventuell olycka. :kocko :kocko :kocko

Tack för personer som honom i beslutspositioner.

Jo så blir det ju säkert när man glider längsmed räcket. :kocko

\Masonit
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top