Trimsidor

Rebell80

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
KTM 660 SMC -04
Är det någon som vet om det finns några bra sidor på nätet som har trim till olika hojar,,, gärna Yamaha TTR för det har ju jag... Jag vet att det finns många sidor som har ljuddämpare men har inte hittat någon som har kolvar och kammar tex.

Någon som vet???

// Johan

Har kollat runt litegrann, tror du har valt fel hoj för trimning :( Snacka med typ marklunds eller någon annan liknande firma så kan dom skrämma ur några fler ponnys ur toppen. (portning, 1200kr ungefär)

OlleR skrev:
Har kollat runt litegrann, tror du har valt fel hoj för trimning :( Snacka med typ marklunds eller någon annan liknande firma så kan dom skrämma ur några fler ponnys ur toppen. (portning, 1200kr ungefär)

Aj da... Kan det vara så illa....? Har för mig att det är 44 hk i hojen och jag skulle vilja ha mellan 50-60 hk. Detta kommer inte att gå då förmodar jag.

Rebell80 skrev:
Aj da... Kan det vara så illa....? Har för mig att det är 44 hk i hojen och jag skulle vilja ha mellan 50-60 hk. Detta kommer inte att gå då förmodar jag.
Jag vet inte hur mycket en portning gör, kanske går det plocka många hästakrafter?

Bättre val å byta till en racemoppe, man kan inte ha både långa serviceintervall och mycke effekt.

Det var ju nån som hade tagit fram ett kitt till TTR motorn som var på 780cc , det kördes i SOS klassen med den sen.

Jösse skrev:
Det var ju nån som hade tagit fram ett kitt till TTR motorn som var på 780cc , det kördes i SOS klassen med den sen.

Låter ju trevligt,,, men är det något som en vanlig knegare kan skaffa?

OlleR skrev:

Appapapapap.

Snacka med Boost2 här på forumet innan du säger allt för mycket :)

TTR går visst bra att trimma.

Porta,högkomp kolv,Megacyckels kam.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Appapapapap.

Snacka med Boost2 här på forumet innan du säger allt för mycket :)

TTR går visst bra att trimma.

Porta,högkomp kolv,Megacyckels kam.
Där ser man, jag kollade igenom de svenska handlare jag hade länkar till å såg typ noll.

Frågan är, är det värt att lägga ut alla trimpengarna på den snurran, eller kanske köpa en riktig racehoj istället?

Det går utmärkt och trimma TTR, finns det mesta. Enligt uppgift så ska man med högkompkolv, annan kam och diverse trix kunna hitta åt en 65 häst i motorn. Återkommer i ämnet, jag åker nämligen oxå TTR.

Rebell80 skrev:
För att den ska ha 60 bakisar o kunna åka ifrån xr650 ktm660 bör du fixa.....följande. högkompkolv ,. gärna big bore 730cc men behövs ej! portning (bredhängselportning) byte av fuggar till mikuni eller dellorto 2x31mm eller 35mm. avstämt insugslängd!!!! kn filter. hårdare kopplingsfj. helsystem. byte av kam. med en vild kam så har du 70hk+ och fortfarande lika bra eller bättre hållbarhet än alla andra märken utom (xr) . bästa xt trimmaren i sverige är nog Ingenjörsfirma Åke jonsson!! tel- 0141-91485 han kan fixa 740cc!! Vridet som blir i en tt får allt annat att blekna!! :tummenupp

TWT (www.twt.nu tror jag) fixar biffen. Var där för många år sedan och pratade trim till min TTR som då hade 36 BHP med slip-on på. Han frågade hur mycket effekt jag ville ha? 40, 50 eller 60 häst? Det går att fixa vad du vill ha beroende på hur mycket du vill pynta upp sade han...

- Johan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...