chili
Sporthojsnörd
Hittade ingen liknande och förhoppningsvis sammanhängande trim-tråd. Och tyvärr av någon anledning har "smutsiga" tankar börjat röra sig i mitt huvud.
Nu är jag bara "teoretiker" angående motorer - vill att ni rättar mig i mina tankegångar. I mitt fall gäller det CBR600RR -03
Först köpa PCIII och enbart köra med deras standardmappningar som finns på nätet (alltså skippa bänkning). Sen efterhand i följande ordning komplettera med:
1 Slip-on alt. Helsystem (har sett att Hel- finns som "street legal" om man vill vara lydig på bana)
2 Luftfilter
3 Riktig bänkning (mappning eller vad ni nu vill kalla det.)
Eller tycker ni det är mer värt att börja i bakänden med avgassystem först? Är PC utan de andra grejerna verkningslös?
Vad man läst på cbrworld.net kan enbart ett vanligt slip-on t.o.m göra att bränsleblandingen blir felaktig eller åtminstonde mindre "fördelaktig".

Nu är jag bara "teoretiker" angående motorer - vill att ni rättar mig i mina tankegångar. I mitt fall gäller det CBR600RR -03
Först köpa PCIII och enbart köra med deras standardmappningar som finns på nätet (alltså skippa bänkning). Sen efterhand i följande ordning komplettera med:
1 Slip-on alt. Helsystem (har sett att Hel- finns som "street legal" om man vill vara lydig på bana)
2 Luftfilter
3 Riktig bänkning (mappning eller vad ni nu vill kalla det.)
Eller tycker ni det är mer värt att börja i bakänden med avgassystem först? Är PC utan de andra grejerna verkningslös?
Vad man läst på cbrworld.net kan enbart ett vanligt slip-on t.o.m göra att bränsleblandingen blir felaktig eller åtminstonde mindre "fördelaktig".