Trimma?

Jag_robban

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
Xr650r, Harley x 3
jag har provat med effekt blås men d gör inte mycket skillnad på min. hu rska man annars trimma en 125:a? jag har koniskt filter på men en 160 cc hade inte varit fel :P

Jag_robban skrev:
jag har provat med effekt blås men d gör inte mycket skillnad på min. hu rska man annars trimma en 125:a? jag har koniskt filter på men en 160 cc hade inte varit fel :P

finns det inte strypningar? kanske en öppnare förgasare, kan man synka tändningen för bättre botten och mellanvrid?
om inte annars så kan du juh googla honda trim :P

Jag_robban skrev:
Du har 180cc på Addemoto att köpa. Effektblås finns också där. lite dyrt kanske men om du vill så. :D
Jag köpte mitt effektblås för 500kr.. men du måste ju bestycka om hojen för att det ska gå bra sen. jätteviktigt fick jag erfara efter hål i kolven. :huvet
Hört att 180cc inte ska göra nåt på topp. Du kan ju alltid läsa lite om portning och byta till kolfiberreeds.. skriv gärna vad du gör med hojen så man får lite tips.
Hört att squishen på NS ska vara lagom dålig på NS.. den kan man ju lämna in och få en ny. dyrt det också i för sig.
Tattar"trim" .. smörj hjullager och kedjan.. :D

Vad kör du för effektsystem föresten?.

Jag_robban skrev:
jag vet inte vad det hette men d gjorde ingen skillnad förutom bottenvridet. ja jag ska lägga in bilder så fort jag får rätt på d :P
gör det.. :tummenupp släng upp lite bilder på fightern också.. bygger själv fighter av min..

Jag_robban skrev:

Välkomen till "Racingforumet"
Känn dig som hemma.

Jag_robban skrev:
hur gör jag för att få in bilderna här??? man laddar upp dom men dom komemr inte upp på sidan=?
du kan lägga in dom på min server och länka annars.
ftp://sh:philsson@philsson.mine.nu/ns

Annars finns det en funktion längre ner på sidan som heter hantera medskickade filer.. sen får du ta överför eller vad det heter för att få in dom. Men du kan inte ladda upp så stora filer där.

Med en drucken papegojas envishet rekommenderar jag läsning o begrundan
av Graham A Bell's bok Two Stroke High Performance Tuning. Det är väl
använd tid o pengar om man vill fatta nåt om 2t. O vill man inte det så får man
ge f-n i allihopa eller plocka fram lädret och skicka motorn till Ebos....
/u

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...