Trimma/vässa KTM Duke II 640 -04 ?

simpan500

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Sandviken
Hoj
2001 Suzuki gsxr 1000
Vad kan jag göra med en helt orginal KTM 640 för att göra den vassare ? Skriv gärna pris på förslagen...
 
trim

simpan500 skrev:
Vad kan jag göra med en helt orginal KTM 640 för att göra den vassare ? Skriv gärna pris på förslagen...
Jag har en tm-40 fugge pris ca.3000kr
ktm supermoto slipon pris ca.3400kr
på min 640sm -04

efter justering och bänkning fick jag 55.2hk på slangen,60.3nm
 
Jag gjorde iordning en sån till polaren, 675cc cyl kit med TMR41, standard kam, akra pipor. ganska exact 60hk på hjulet. :arsele
 
c.berglind skrev:
Jag har en tm-40 fugge pris ca.3000kr
ktm supermoto slipon pris ca.3400kr
på min 640sm -04

efter justering och bänkning fick jag 55.2hk på slangen,60.3nm

Hur mycket är det prginal?
Kändes den betydligt starkare?

Tack för hjälpen! :yoparty
 
Freddola skrev:
Sälja den o köpa en 660 lr 625 :)

Att köpa en 625 är lite meningslöst då det är billigare att bara byta förgasare på Duken och få samma "trimgrad" som en 625.

660 har iofs lite mer grejer som kan locka (motormässigt) förgasare,kam och lite med kubik (29cc för att vara exakt)
 
simpan500 skrev:
Hur mycket är det prginal?
Kändes den betydligt starkare?

Tack för hjälpen! :yoparty
det är ca 54 hk i motorn minus 10-13 % på slangen.
ja det är en ny cykel. Kanske inte toppfarten (185km/h)men resan
dit är underbar...väger 100+
Det handlar om bänkning alltid. Köpa massa dyra trim prylar och inte optimera
är värdelöst. Jag kan klämma ut 57.3hk på slangen men då tappar jag ca 10nm
över hela registret.
TRIMA HÅRT MEN GLÖM INTE ATT BÄNKA HOJEN DET ÄR DÄR DET MAGISKA HÄNDER...
 
Last edited:
c.berglind skrev:
Jag har en tm-40 fugge pris ca.3000kr
ktm supermoto slipon pris ca.3400kr
på min 640sm -04

efter justering och bänkning fick jag 55.2hk på slangen,60.3nm

Jag fick nästan exakt samma siffror. Det är en jävla skillnad mot original.
 
simpan500 skrev:
Vad kan jag göra med en helt orginal KTM 640 för att göra den vassare ? Skriv gärna pris på förslagen...

hörde att man kunde byta till slipon, bestycka om förgasaren å öppna upp luftburken så skulle den bli piggare. Nån som har provat det ? ...har inte råd, tid, lust att toktrimma å bänka...vill bara att den ska bli lite piggare...
 
simpan500 skrev:
hörde att man kunde byta till slipon, bestycka om förgasaren å öppna upp luftburken så skulle den bli piggare. Nån som har provat det ? ...har inte råd, tid, lust att toktrimma å bänka...vill bara att den ska bli lite piggare...

Japp, den blir piggare. Stoppa i ett 180 main jet och ett 1.1 pilot jet air alternativt ett större lågfartsmunstycke.
 
Hej alla !

Ny på forumet och har lite samma funderingar om Duken, Den har inte rullat nåt än och undrar om jag ska köra in den original eller kan jag slänga på slip on på en gång?
 
Jag köpte precis ett 675kit på ebay för 149€ ,vet inte om jag hade en jefla tur med priset eller om det e skrot man får hem :va

tydligen så fick man borra cylindern som följde med
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top