Trimma tutan!?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kan man inte trimma tutan på nått finurligt sätt?? Min låter som ett hest får och jag skäms varje gång jag tvingas använda den. Hur får man tutan att låta rejält utan att behöva installera ett horn? :brynad

Varför använda tutan, ett par hastiga vrid på gashandtaget räcker (V&H 120 dBA) :yoparty:yoparty

Kolla på stebel horn, dess tutar nåt djävulskt högt. www.berup.com. Jag har dessa på både bil och hoj och är mycket nöjd. Killen som säljer dom är väldigt bra att ha och göra med också.

Vad säger besiktningen om man byter till en sådan tuta och vilken sebel ska man ha?

Jag använder Stebel horn på min hoj. Inga problem att väcka sovande bilister. Håll dig en bit ifrån för dom brukar vingla till en hel del...

Finns en skruv på vissa tutor, skruvar man på den brukar man kunna få lite elakare ljud.
Vet dock inte hur det påverkar livslängden (på tutan).

Tror att någon är ute för att tutluras :hihi:hihi
Skruven jag talade om tidigare är en justerskruv. Om tutan har några år på nacken och "låter som ett hest får" kan det vara god tid att skruva lite på denna skruv. Vet inte vad skruven påverkar, men antagligen är det som med all "trimning", överdriver man blir livslängden förmodligen mycket kortare.

Tuta? Den har jag lyckats trycka sönder två gånger... nu vet jag inte ... Jag skriker lite högt åt bilarna bara :brynad

Som sagt ett par varv på rullen brukar duga gott, men hade vart ganska fett me nån tuta som skriker till uta bara h...ete

Besiktningen säger inget om att man bytt ut tutan så länge den inte spelar en melodi. Jag vet en som besiktade sin motorcykel med en sån där lite handtuta på styret. Det gick utmärkt.

Vilken tuta ska man satsa på så det ska låta som en lastbil?

Har kåpor så hitta plats är inga problem men vill ändå inte ha en för stor.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!