trimm till cfr450 sm

kickass68

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
boden
Hoj
crf450
tja jag vill ha mera pulver i min crf450 och då undrar jag vid det finns för bra timm firmor i sweden som sysslar med honda motorer jag siktar på70+ äventuelt strok vev och sörre cyl, portning ,kamaxel

mvh krille
 
1200:- Portning hos Marklunds (http://www.mc-xpress.com/), vill du ha extra mos skaru ha större ventiler å andra ventilfjädrar, kibbelwhite (tror jag dom heter) har några större ventiler.
1900:- kostar en Hotcams stage 2 kam. Dom hittar du på http://www.nordicracing.se/webshop/
Akrapovic har helsystem till CRF, skulle tippa på att dom ligger nånstans runt 14ooo riksdaler... Annars finns FP för 5 å 5 eller liknande.
Bigbore finns från 490 till 500nånting, en med större borr och en strokervev, och sen båda kombinerat då. 490 finns hos nordicracing och det kostar 5500:-
JE har högkompskolv 13:1, får du nog kanske söka dig till usa för att hitta.
Kan vara bra med högtryckskylarlock och highflow-vattenpump också, 2700:- kostar det.

Tippar på att du kommer behöva köra på racesoppa då också, och motorn kommer inte hålla kanonbra, du får nog ta isär den då å då för att byta lager och kolla att allt funkar som det ska.

Lycka till med trimningen och kom tillbaka med bänkpapper!
 
Olof Eriksson skrev:
1456772 1200:- Portning hos Marklunds (http://www.mc-xpress.com/), vill du ha extra mos skaru ha större ventiler å andra ventilfjädrar, kibbelwhite (tror jag dom heter) har några större ventiler.
1900:- kostar en Hotcams stage 2 kam. Dom hittar du på http://www.nordicracing.se/webshop/
Akrapovic har helsystem till CRF, skulle tippa på att dom ligger nånstans runt 14ooo riksdaler... Annars finns FP för 5 å 5 eller liknande.
Bigbore finns från 490 till 500nånting, en med större borr och en strokervev, och sen båda kombinerat då. 490 finns hos nordicracing och det kostar 5500:-
JE har högkompskolv 13:1, får du nog kanske söka dig till usa för att hitta.
Kan vara bra med högtryckskylarlock och highflow-vattenpump också, 2700:- kostar det.

Tippar på att du kommer behöva köra på racesoppa då också, och motorn kommer inte hålla kanonbra, du får nog ta isär den då å då för att byta lager och kolla att allt funkar som det ska.

Lycka till med trimningen och kom tillbaka med bänkpapper!

Vart köper man kibbelwhite ventilfjädrar ???
Pris?
 
ja du snacka om att skaffa sig ett jobb med att hålla den igång sen med service osv men lycka till skulle gärna vilja prova en sån trimmad :banana
 
Vad använder ni som kör motard för trimmdelar ???
Kam, kolv, portat, m.m
 
gixxxerracing skrev:
2095637 Vad använder ni som kör motard för trimmdelar ???
Kam, kolv, portat, m.m

Du klarar dig alldeles utmärkt utan trim. Annars står väl det mesta i inlägg #2.
 
gixxxerracing skrev:
2095637 Vad använder ni som kör motard för trimmdelar ???
Kam, kolv, portat, m.m
Det enda jag gjort åt min motor för effekt är att jag har tagit bort gnistgallret som sitter i luftburken. Annars är den helt standard + en strypning för ljudet i avgassystemet.

Johan Ejdehage har högkompskolv och avgassystem och det gick ju helt galant för honom att vinna SM förra året ;)

Lägg alla trimpengarna på slirkoppling och fjädring istället, det lovar jag kapar fler sekunder än de där extrahästarna. Fast det som kapar mest tid är träning på banan ;)
 
Olof Eriksson skrev:
2095818 Det enda jag gjort åt min motor för effekt är att jag har tagit bort gnistgallret som sitter i luftburken. Annars är den helt standard + en strypning för ljudet i avgassystemet.

Johan Ejdehage har högkompskolv och avgassystem och det gick ju helt galant för honom att vinna SM förra året ;)

Lägg alla trimpengarna på slirkoppling och fjädring istället, det lovar jag kapar fler sekunder än de där extrahästarna. Fast det som kapar mest tid är träning på banan ;)

Har inte tänkt att trimma något nämnvärt, utan bara putsa lite i kanalerna och högkompkolv ...
 
Blir bra med athena 488cc orginal komp så det håller! Motospeed portning med orginal ventiler,hotcams stage2 (var tvungen att ha ställbart kamdrev för rätt inställning made in taiwan! bättre och köpa Webcam!) och Helrör på det ger ca 62hk på slangen! Räckte till för att smiska fabriks Husa o 580 ktm :banana
 
Döden2 skrev:
2097822 Blir bra med athena 488cc orginal komp så det håller! Motospeed portning med orginal ventiler,hotcams stage2 (var tvungen att ha ställbart kamdrev för rätt inställning made in taiwan! bättre och köpa Webcam!) och Helrör på det ger ca 62hk på slangen! Räckte till för att smiska fabriks Husa o 580 ktm :banana


På ett av åtta försök ja :arsele
 
Hold your horses boys,det kommer nytt år och nya isbanetävlingar,om
alla ställer upp förstås och deltar. :pannkyss

Men resultatet blev faktiskt till slut när snöröken lagt sig: :7peta
1.Honda "488"
2.KTM "580"
3.Kawasaki KX500(varken mer eller mindre):D

Men Döden2,vilken procent på helröret går bäst? :hihi
 
gixxxerracing skrev:
2096511 Har inte tänkt att trimma något nämnvärt, utan bara putsa lite i kanalerna och högkompkolv ...



Om du skall byta kolv sätt då i en Je Piston dom har 12.5:1 . 13:1 och 13.5:1 i komp.
Körde med dom förra året funkade kalas.Motospeed har dom så du behöver inte söka dom i Usa som någon annan skrev.Håll dig borta ifrån Athenas saker Kvaliten är sådär.

Lycka till!!
 
Fastway skrev:
2098553 Om du skall byta kolv sätt då i en Je Piston dom har 12.5:1 . 13:1 och 13.5:1 i komp.
Körde med dom förra året funkade kalas.Motospeed har dom så du behöver inte söka dom i Usa som någon annan skrev.Håll dig borta ifrån Athenas saker Kvaliten är sådär.

Lycka till!!
Vad kör du på med standardsoppa?
 
Vart hittar en ny vevstake till crf450r till bra pris som håller ???
Har kikat runt lite dom ligger väl på ca:1500kr dom vanliga prox och liknande.
Vevstaks och cylinderhaveri är ingen höjdare :mad:
 
Last edited:
Kom igen nu grabbar och damer ...
Nån måste ju ha kört med bigbore på sin Crf450R hur funkar det?

Vilka fabrikat ska man använda m.m ???

Vilka övriga delar använde ni samtidigt ???
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top