Trimkam till 625?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hoppla står i valet och kvalet mellan 660 och 625. Finns trimkam även till 625? Jag antar att det förmodligen funkar men är det någon som testat på 625:an?
Elstart känns ju rätt smutt att ha och den blir väl aningen varvvilligare än 660 misstänker jag.
Hur många kg skiljer mellan de två?
Helt ok med seriösa svar så jag blir knuffad över kanten nu.

Elstart känns ju rätt smutt att ha och den blir väl aningen varvvilligare än 660 misstänker jag.
---> beror helt på vilken kan du ska ha!

Nja tror det skiljer ca 10 kg men skitsamma tycker jag om man inte t,ex ska köra bana!

Mmm! jag skulle nog välja 625 även om jag haft både 625 & 660, man har diskuterat detta i många andra trådar och jag tycker personligen att 660 kändes klumpigare än 625!
Ang trimkam! Vilken karaktär vill du ha på hojen?
Vad jag vet så finns det 2 st: FR = factory racing & Rally kammen
FR ger mest på topp medan Rally är mer koncentrerad på botten och mellan.
Smaken är som baken men det finns en del här som har satt i FR kam i sina Hör med Brodde här på SH, han satte i en Rally kam i sin 625 och tror han hjälpte en kille att sätta i en rallykam i en 660 också!

Last edited:
Jag kör med Rallykam i min 625'a och är skitnöjd med det. MegaRaid kör med FR i sin och han är nöjd med det. Vi är två piloter som kör olika och gillar olika motorkaraktär och har alltså valt olika kammar. Smaken är som :arsele.

Sen så finns det brutalt mycket skrivet om just detta med 625 vs. 660. Det finns åxå en tråd som är ett par dagar gammal som avhandlar olika kammar (nån 660-tråd).

Så, snälla...... använd sökfunktionen.

Jag är brutalt imponerad av motardnisse som med en dåres envishet och en uthållighet som piskar Gunde Svan med hästlängder besvarar samma fråga i tråd efter tråd. :bow :tummenupp

.

Spider skrev:
Sen så finns det brutalt mycket skrivet om just detta med 625 vs. 660. Det finns åxå en tråd som är ett par dagar gammal som avhandlar olika kammar (nån 660-tråd).

Jag är brutalt imponerad av motardnisse som med en dåres envishet och en uthållighet som piskar Gunde Svan med hästlängder besvarar samma fråga i tråd efter tråd. :bow :tummenupp

.

Jodå jag har plöjt den tråden. Dock nämndes såvitt jag läste inget om trimkam till 625, nu är det samma motor i stort men jag vill veta från de som kör med det. Jag läser även forumet regelbundet och jag vet att man kan söka. Märkligt att folk orkar skriva sök men ofta inte skriva något vettigt svar, obs inte riktat mot dej på något sätt men tyvärr är det något som man ofta ser.

Förresten blev jag erbjuden att prova en 580 kittad SX om jag köpte en 660/625 som en del av köpet så att säga. Svårt att motstå en sådan muta :)

Vad kör motarddårarna med för skinnställ då? Är det helställ som gäller eller är det lika vanligt med delat?

Spider skrev:
Jag kör med Rallykam i min 625'a och är skitnöjd med det. MegaRaid kör med FR i sin och han är nöjd med det. Vi är två piloter som kör olika och gillar olika motorkaraktär och har alltså valt olika kammar. Smaken är som :arsele.

.

Entusiast kallas det fast jag inte har nån hoj kvar "Hus är dyrt att äga"

Tackar!!! :Bugar

Blip--> Ang skinnställ så är frågan fortfarande vad du ska göra med hojen? tävla? gatåka? båda?

Prova ett helställ i nån butik så får du se hur det känns annars är delat de mest vanliga bland de som kör lite på banan alt gatåka. I tävling brukar de ha andra krav ang skinställ där oftast delade sinnställ är portförbjudna!

Mmmm! "580 kittad SX om jag köpte en 660/625 "
Du är lätt för att falla för en enkel frestelse eller?

motardnisse skrev:
Mmmm! "580 kittad SX om jag köpte en 660/625 "
Du är lätt för att falla för en enkel frestelse eller?

Njae jag ser det mer som sockret på bullen så att säga. Vore skoj att köpa en flong ny hoj som omväxling. Vi får väl se hur det blir i slutet på månaden :)

Blip skrev:
Njae jag ser det mer som sockret på bullen så att säga. Vore skoj att köpa en flong ny hoj som omväxling. Vi får väl se hur det blir i slutet på månaden :)

Vart ska du köpa den?
De har en 625SMC -04 på Beviks i linköping för 73900:- som jag är jäkligt sugen på fast mina skattepengar kommer inte förrän till midsommar.
Vill inte ha nån -05 för de är så apfula. Är det ingen som köper 625 till midsommar så slår jag nog till ifall inget annat händer med t,ex huset eller nåt annat skit som vanligt! Annars så köper jag nåt i januari nästa år då jag kan pynta ännu mer på fanskapet.

Varför jag ogillar -05 --> dyrt att köpa nya ljuddämpare, vet ej vad nya plasten kommer att kosta, tyngre och bekvämare sadel bla

motardnisse skrev:
Vart ska du köpa den?
De har en 625SMC -04 på Beviks i linköping för 73900:- som jag är jäkligt sugen på fast mina skattepengar kommer inte förrän till midsommar.
Vill inte ha nån -05 för de är så apfula. Är det ingen som köper 625 till midsommar så slår jag nog till ifall inget annat händer med t,ex huset eller nåt annat skit som vanligt! Annars så köper jag nåt i januari nästa år då jag kan pynta ännu mer på fanskapet.

Varför jag ogillar -05 --> dyrt att köpa nya ljuddämpare, vet ej vad nya plasten kommer att kosta, tyngre och bekvämare sadel bla

Jag kommer att köpa den av Beviks med. Mest för att jag tycker att jag blir väldigt väl bemött där. Jag tittar uteslutande på -05, tycker att den ser ballare ut än -04, min åsikt. Jag velar mellan att köpa ny bil eller ny motorcykel nästa vecka. Köper jag bilen får jag vänta med hojen någon månad eller två. Bil är ju så.... trist att köpa men tyvärr nödvändigt.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back