Jag provar på nytt, denna gång i "svensk" version (med hjälp av frun
)
Jag har en Husqvarna sm610s , och är på jakt efter trimdelar till den , för jag tycker att det är lite för lite effekt i den.
Tänker främst på ”vassare” kam, hög komp.kolv, effektljuddämpare och eller avgasssystem.
Är det någon som vet var jag får tag på såna delar (helst i sydsverige)?
Finns det någon med erfarenhet från trimning av Husqvarna SM610S som kan komma med råd/förslag? Eller någon som känner/vet om någon person som vet något om detta och kan skicka ”brevet” vidare?
Några upplysningar om cykeln
Det sitter en ”Mikuni flatslide” på den i dag och det är gjort 2 extra hål i luftboxen. Jag har fått kört den i dynojet på Oves motor och där ger den max 42,5 hk på bakhjulet vid ca 7600 rpm. Kurvan är jämnt stigande med lite uttoning från 7000 rpm. Vridmomentet är på max 43,2 vid ca 6800 rpm, denna kurva stiger brant upp till ca 41 vid 3200 rpm och stiger sakta mot topp 43,2 vid ca 6800 rpm.
Sätter stort pris på att få svar, råd och erfarenheter.
Tack på förhand
)

Jag har en Husqvarna sm610s , och är på jakt efter trimdelar till den , för jag tycker att det är lite för lite effekt i den.
Tänker främst på ”vassare” kam, hög komp.kolv, effektljuddämpare och eller avgasssystem.
Är det någon som vet var jag får tag på såna delar (helst i sydsverige)?
Finns det någon med erfarenhet från trimning av Husqvarna SM610S som kan komma med råd/förslag? Eller någon som känner/vet om någon person som vet något om detta och kan skicka ”brevet” vidare?
Några upplysningar om cykeln
Det sitter en ”Mikuni flatslide” på den i dag och det är gjort 2 extra hål i luftboxen. Jag har fått kört den i dynojet på Oves motor och där ger den max 42,5 hk på bakhjulet vid ca 7600 rpm. Kurvan är jämnt stigande med lite uttoning från 7000 rpm. Vridmomentet är på max 43,2 vid ca 6800 rpm, denna kurva stiger brant upp till ca 41 vid 3200 rpm och stiger sakta mot topp 43,2 vid ca 6800 rpm.
Sätter stort pris på att få svar, råd och erfarenheter.
Tack på förhand
