Trim till Honda xr125

Collin208

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito -95
Tjaa !

Jag har läst att några har skrivit att man ska trimma sin xr125 genom att köpa ny förgasare, sportluftfilter , effektsystem. Jag undrar vad ska man sätta på för förgasare ? Det sitter 22 mm orginal så det kanske skulle vara bra med 28 mm ? Vad tror ni som är lite mer erfarna än mig ? :) Ni råkar inte veta isf var man kan köpa den förgasaren ?

Last edited:
Tror den dunknar med 28 faktiskt. Fan kan ingen trimma en sån där med turbo och skit?

Okej ! Joo funderade mest på 28 mm .. Joo fan det skulle inte vara så jävla tokigt med turbo och nos ! :) hehe , men vad ska jag köpa för slags förgasare som passar till min den då ?

Collin208 skrev:
2367195 Okej ! Joo funderade mest på 28 mm .. Joo fan det skulle inte vara så jävla tokigt med turbo och nos ! :) hehe , men vad ska jag köpa för slags förgasare som passar till min den då ?

svårt att säga. men det är ju inte så svårt om fuggen mot förmodan inte skulle passa i ditt insug. att modda det lite.

har ingen koll på vad det är för sorts fugge på xren. men köp ngt liknande så lär den ju passa.

Collin208 skrev:
2367195 Okej ! Joo funderade mest på 28 mm .. Joo fan det skulle inte vara så jävla tokigt med turbo och nos ! :) hehe , men vad ska jag köpa för slags förgasare som passar till min den då ?
Köp en 24 mm moppe förgasare ala pirat mikuni för 600 pix. Passar den inte så kräng den som en mikuni för 700..

varför skulle 28mm dränka en 125cc motor cykel när den inte dränker en fiddy 110cc??

stick o kolla med en MC - ÅF dom kan nog hitta en 28mm förgasare + insug som passar..

Okej ! Det ska jag göra , ska in på service om inte allt för länge, så kan passa på och fråga dom om dom kanske tillochmed har någon förgasare dom kan sätta på då.. :) För er som inte visste så är det exakt likadan motor på xr125 som det är på derbi senda 125, så om ni hittar något trim till derbin kan ni väl säga till ? :)

Collin208 skrev:
2367972 Okej ! Det ska jag göra , ska in på service om inte allt för länge, så kan passa på och fråga dom om dom kanske tillochmed har någon förgasare dom kan sätta på då.. :) För er som inte visste så är det exakt likadan motor på xr125 som det är på derbi senda 125, så om ni hittar något trim till derbin kan ni väl säga till ? :)

Du tror inte det är lättare att hitta trim till XRen eftersom det är den som Honda tog fram sin motor till?

Kronen skrev:
2367232 varför skulle 28mm dränka en 125cc motor cykel när den inte dränker en fiddy 110cc??

stick o kolla med en MC - ÅF dom kan nog hitta en 28mm förgasare + insug som passar..
Därför att fidyn har bättre flöde.

Collin208 skrev:
De måste fan finnas nån större som passar... har du som jag öppnat förgasarn o kikat i den? "insugningsgummit" har MKT större innerdiameter än vad öppningen är på förgasaren.. de kanske ska vara så, eller så har andra länder större förgasare på sina Xr. Va tror ni om de??:tungan

FoppaN skrev:
2368426 De måste fan finnas nån större som passar... har du som jag öppnat förgasarn o kikat i den? "insugningsgummit" har MKT större innerdiameter än vad öppningen är på förgasaren.. de kanske ska vara så, eller så har andra länder större förgasare på sina Xr. Va tror ni om de??:tungan

Det låter inte helt fel ! :) Hmm.. :) Får fan ta och leta efter nån förgasare nu :)

Collin208 skrev:
2367972 Okej ! Det ska jag göra , ska in på service om inte allt för länge, så kan passa på och fråga dom om dom kanske tillochmed har någon förgasare dom kan sätta på då.. :) För er som inte visste så är det exakt likadan motor på xr125 som det är på derbi senda 125, så om ni hittar något trim till derbin kan ni väl säga till ? :)

www.hebo.com har trim o sådant till derbi har inte tittat om det är till 125:an
men jag vet att dom har till derbi

Collin208 skrev:
2369275 Det låter inte helt fel ! :) Hmm.. :) Får fan ta och leta efter nån förgasare nu :)

funkar med vilken crossförgasare som helst. tex nåt liknande som sitter på cr80 etc. du behöver antagligen bara modda/köpa ny gaswire och bestycka om.
turbo går säkert att fixa, någon kan väl specialbygga för si sådär 20000kr:tuttar

Dom skall vara CDIstrypt enligt uppgift! :D M trafikskola i sundsvall skulle ta bort strypningarna på sina Xr125or o ja ska inte va sämre! ;) har mejlat men dom kan va lite seg på o svara så ja återkommer med pris etc!

FoppaN skrev:
2475883 Dom skall vara CDIstrypt enligt uppgift! :D M trafikskola i sundsvall skulle ta bort strypningarna på sina Xr125or o ja ska inte va sämre! ;) har mejlat men dom kan va lite seg på o svara så ja återkommer med pris etc!
tråkigt nog kan dom inte ta bort den utan isf måste man köpa en ny cdi.. Honda vill inte säga hur man tar bort den heller. Blir ja riktigt less nån dag så köper jag en rs så slipper ja bekymra mej :tungan

FoppaN skrev:
2475883 Dom skall vara CDIstrypt enligt uppgift! :D M trafikskola i sundsvall skulle ta bort strypningarna på sina Xr125or o ja ska inte va sämre! ;) har mejlat men dom kan va lite seg på o svara så ja återkommer med pris etc!
då har du hört talas om en turbo också gissar jag? :arsele

FoppaN skrev:
2492290 tråkigt nog kan dom inte ta bort den utan isf måste man köpa en ny cdi.. Honda vill inte säga hur man tar bort den heller. Blir ja riktigt less nån dag så köper jag en rs så slipper ja bekymra mej :tungan

Varför vill dom inte säga?

men om de e en fyr takt (som ja har förstått) så måste de väll va en fyr-takts förgasare:va ja jobbar på swedish motor shopp i fristad dom har en j*vla massa grejer till fyr-takt,kolla på deras hem sida:tummenupp sök på swedish bla bla bla på alta vista så finner du den nog

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!