trassel tvåans växel på R6:a

jocke10

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2003
Ort
dalarna
Hoj
Gsxr1000 -03
Är det någon som vet vad det kan vara för fel på min R6:a?Tvåans växel är väldigt svår att få i men den brukar inte hoppa ur vid gaspådrag.Vore tacksam för svar samt pris på delar som behövs samt var man ska handla någonstans.
 
Det skulle kunna vara en krokig skiftgaffel. Någon kan ha haft problem med hoppande tvåa och bytt allt utom skiftgaffel. Jag antar att växelpedalen är korrekt justerad och löper lätt.
 
Polarn hade samma problem på sin Cbr900
Efter att ha plockat sär i växellådan och kunde konstatera att, klackarna på 2ans drev och nått drev till såg väldigt dåliga ut, så var det bara att byta dessa....

Detta gick på ca 5000:- om jag inte minns fel.. med diverse drev som han bytte "kommer ej i håg hur många"

Detta e iaf en anleding till ditt fenomen.. men behöver inte vara detta.....
 
En polare hade liknande symptom på sin R6a,,en vecka senare flippa den ur helt!!
Men han kom biligt undan,d va en liten fjäder som pajat.
150kr kostade den!!
 
Har hojen gått långt, hårt, bana tidigare? Är det bara 2:an som strular?
Fjädern som J.S. pratar om är den som drar tillbaka stopparmen till kulissrullen och den sitter innanför kåpan ovanför drevet. Det är lätt att se om den är trasig och det behövs ingen expertmek för att plocka bort den kåpan o kolla ifall den är trasig. Det har hänt på flera både R1 och R6: or.
 
Fjädern kostar bara 13:-
Så är det :fakta
Och finns oftast hemma på Mcvaruhuset iaf. :tummenupp
Kan ju oxå berätta att det kommit en ny version av fjädern(läs förstärkt) :fakta
Resultatet vet jag inte, har inte monterat den nya fjädern ännu...

\H :squid
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top