Trassel med mobiltelefon(butik)

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Min syster köpte en mobiltelefon i en butik, förklarade för dom att hon inte ville ha en som var operatörslåst. Men när hon kommer hem så upptäckte hon att den var operatörslåst, hon ringer dit och dom säger att hon ska komma ner så ska dom fixa det på direkten. Dock så kunde dom inte fixa det och dom tar hand om telefonen och säger att dom ska fixa så att den inte är operatörslåst.
Nu har det gått 25 dagar sedan hon "köpte" sin telefon och har fortfarande inte fått någon telefon, jag tänkte åka ner och kräva pengarna tillbaka och jag ser ingen anledning till varför jag inte skulle få det.

Nån som har någon annan åsikt och isåfall varför ? Om nu butiken skulle sätta sig på tvären och säga att hon inte får några pengar utan får fortsätta och vänta har jag något jag kan motargumentera om ?

25 dagar ? :skrämd vem kan vara utan telefon i 25 dagar?

har dom lovat fixa den så ska det ske samma dag, max 1 dag (2 dagar om man är hygglig), läge att de bjussar på en schysstare modell som kompensation för att dom klantat till det.

Last edited:
KGK skrev:
2311870 25 dagar ? :skrämd vem kan vara utan telefon i 25 dagar?

har dom lovat fixa den så ska det ske samma dag, max 1 dag (2 dagar om man är hygglig), läge att de bjussar på en schysstare modell som kompensation för att dom klantat till det.

Ja nu hade vi inte ens den tanken då vi åkte dit, men killen i kassan lyckades ändå räkna fel så hon fick pengar tillbaka.
Men är man 17 år så är det inte så lätt att stå på sig annars, hon har ringt och varit in flera gånger tydligen. Och den där första gången då dom lovade att fixa det på en gång väntade hon på stan 5 timmar innan dom sedan ändrade sig. Då hon berättade om det häromdagen sa jag att vi skulle gå dit och ordna så hon fick tillbaka sina pengar.

Och svaret vi fick nu då vi kom dit
"ja den där modellen är svår att få tag på hos leverantören"
ehh ok om du nu visste det subba varför sa inte du det och hjälpte henne så hon fick en annan telefon.
Jag tänkte "no shit sherlock"

flexbert skrev:

Nej en lokal butik, alltså ingen stor kedja.

Twosaint skrev:
2312018 Ja nu hade vi inte ens den tanken då vi åkte dit, men killen i kassan lyckades ändå räkna fel så hon fick pengar tillbaka.
Men är man 17 år så är det inte så lätt att stå på sig annars, hon har ringt och varit in flera gånger tydligen. Och den där första gången då dom lovade att fixa det på en gång väntade hon på stan 5 timmar innan dom sedan ändrade sig. Då hon berättade om det häromdagen sa jag att vi skulle gå dit och ordna så hon fick tillbaka sina pengar.

Och svaret vi fick nu då vi kom dit
"ja den där modellen är svår att få tag på hos leverantören"
ehh ok om du nu visste det subba varför sa inte du det och hjälpte henne så hon fick en annan telefon.
Jag tänkte "no shit sherlock"

Nej en lokal butik, alltså ingen stor kedja.

:rofl :rofl Jag tänkte "no shit sherlock"
Jag hade inte klarat o vara lungn i 25 dagar.

Twosaint skrev:
2312018 Ja nu hade vi inte ens den tanken då vi åkte dit, men killen i kassan lyckades ändå räkna fel så hon fick pengar tillbaka.
Men är man 17 år så är det inte så lätt att stå på sig annars, hon har ringt och varit in flera gånger tydligen.

Man är hygglig(okunnig? tålmodig?) när man är ung, hyggligt ni fick pengarna tillbaka utan trassel då.

Twosaint skrev:
2312018Nej en lokal butik, alltså ingen stor kedja.
Och telefonen var låst till?

När jag var ute och jagade ny mobil tidigare i år här i stan så var en stor del av telefonerna man kunde köpa låsta till Telia.

De flesta affärerna hade fina prislistor bredvid telefonerna om vad de kostade när man samtidigt tecknade olika abbonemang eller om man valde att köpa telefonen utan abbonemang. Något som inte framgick i de flesta fall var att det pris som angavs för en telefon utan abbonemang var att priset gällde en telefon låst till Telia. Ville man ha priset för en telefon som inte var operatörslåst så fick man fråga någon i personalen, svaret blev då oftast ett 3-500kr högre pris än det i prislistan.

Är man den ende östersundaren som har Comviq så vill man inte veta vad en telefon låst till Telia kostar. :mad:

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back