Trasig tomgångsmotor? zx10r -06

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hallå alla som kan något:-)

Någon som vet varför hojen min inte går upp i varv vid kallstart? Vid start lägger den sig direkt på 1 000 varv och kan ibland dö om man inte gasar lite. Efter nån minut går den upp på ca 11-1200 varv som den ska. Går annars perfekt men lite irriterande är det. Är det tomgångsmotorn som är trasig, hur den nu fungerar? Någon som har någon ide?
Hojen är helt original.

Det är mycket möjligt att kallstartanrikningen inte fungerar som den skall. Men de symptom du beskriver verkar vara i högsta grad överkomliga....

Det är mycket möjligt att kallstartanrikningen inte fungerar som den skall. Men de symptom du beskriver verkar vara i högsta grad överkomliga....

Jo det är helt klart överkomligt men stör mig ändå och är det inte allt för svårt att fixa gör jag det gärna (om det är en rimlig kostnad)

Kallstarts anrikning (nytt ord för mig)fick googla lite:-)

Har min hoj någon kallstartventil eller är det bara vanliga hederliga insprutet som används vid kallstart?.

Men hur fungerar det, läst att det finns tempgivare i vevhuset bla bla som kan strula.

Har du koll på vad som skulle behövas göras för att fixa det? Tack för svaret föresten.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back